کد خبر: 72578
A
دیده بان ایران مطرح کرد:

هجمه رسانه های خاص به اظهارات معاون اول رییس جمهور/ اسحاق جهانگیری فقط سوال کرد آن 22 میلیارد کجاست؟

خبرگزاری فارس در گزارشی علیه معاون اول رییس جمهور نوشت: جهانگیری دانسته تلاش می‌کند با درست کردن دعواهای سیاسی و غبارآلود کردن فضا، همان نقشی را بازی کند که به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات بر عهده او گذاشته شده بود.

هجمه  رسانه های خاص به اظهارات معاون اول رییس جمهور/ اسحاق جهانگیری فقط سوال کرد آن 22 میلیارد کجاست؟

به گزارش گروه سیاسی دیده بان ایران؛ روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حالی بار دیگر ماجرای ناپدید شدن 22 میلیارد دلار دولت قبل را بازگو کرد که این بار انتظار می رفت تا رسانه های دو جناح با دفت عمل بیشتری نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به دنبال روشن شدن آن بروند. اما نه تنها اینگونه نشد که برخی رسانه نوک پیکان انتقادات خود را به سمت دولت و معاون اول رییس جمهور نشان گرفتند و بدون در نظر گرفتن اصل ماجرا باردیگر ناکارآمدی دولت حسن روحانی را پیش گرفتند.

خبرگزاری فارس در این بین اما؛ با انتشار دو گزارش مخصوص درباره اسحاق جهانگیری با پیش کشیدن موضوع انتشار خبر سهمیه بندی بنزین توسط این رسانه و همچنین خبر تایید لوایح پالرمو توسط رهبری از سوی جهانگیری نوشت: 

دلیل اصرار جهانگیری از چند حال خارج نیست. یا جهانگیری واقعا از سیر تحولات آشکار و واضح کشور که برای درک آنها نیازی هم به در اختیار داشتن اخبار محرمانه نیست کاملا بی‌خبر است و مانند بخشی از فیلم‌های انتخاباتی و ماجرای «دختر مظلوم وزیر» و ارز 4200 تومانی تنها مامور به بیان و اعلام و توجیه مواردی شده که خودش هم اطلاع چندانی از چند و چون آنها ندارد که این خود بهترین نشانه و اماره برای تشخیص کارآمدی دولتی است که معاون اول آن از بدیهیات مربوط به تحولات بی‌خبر است.

و یا جهانگیری دانسته تلاش می‌کند با درست کردن دعواهای سیاسی و غبارآلود کردن فضا، همان نقشی را بازی کند که به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات بر عهده او گذاشته شده بود تا از این طریق بتواند بر ناکارآمدی و بی‌تصمیمی دولت سرپوش بگذارد.

این رسانه در گزارش دیگر خود در رابطه با ماجرای لوایح پالرمو و سی اف تی هم نوشت: 

جهانگیری مطلبی را به یک نهاد عالی کشور ـ شورای سران سه قوه ـ و عالی‌ترین مقام نظام ـ رهبر انقلاب ـ نسبت داده است که نه تنها تاکنون از سوی هیچ منبع معتبر دیگری تأیید نشده بلکه چند منبع مطلع، آن را رد کرده‌اند؛ آیا این انتساب با هدف تسریع در نیل به مقصود به‌دست نیامده دولت در قبال اجرای برنامه گروه ویژه اقدام مالی ـ FATF ـ از طریق قرار دادن تصمیم‌گیران در عمل انجام شده است؟

به نظر می رسد تقابل برخی رسانه ها و احزاب و نهادهایی که به آن متکی هستند در دو سال باقی مانده از عمر دولت و همچنین نزدیک شدن به ایام انتخابات روند تند تری به خودش گرفته است. چرا که در بین همچنان که پیش از این رسم بوده است برخی خبرگزاری ها به جای تنویر افکار عمومی در برخی پرونده های که بعضاً خودشان هم در آن نقش داشتند، فرار رو به جلو را در پیش گرفته و سعی می کنند آدرس نادرستی را به مخاطب خود تحویل دهند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر