کد خبر: 78564
A
دیده بان ایران انتشار لیست های مختلف در جریان اصول گرایی را بررسی می کند؛

آیا اصول گرایان پنجمین لیست انتخاباتی خود را منتشر می کنند؟/ حزب موتلفه در صف انتشار لیست انتخاباتی

جبهه پایداری که از همان ابتدا با قرارگرفتن قالیباف در سرلیست اصولگرایان مخالف بود با برگزاری نشست انتخاباتی و ارائه یک لیست 60 نفره تکلیفشان را با شورای ائتلاف مشخص کردند و جلسات پی در پی بزرگان شورای ائتلاف با آنها هم فایده ای را به دنبال نداشت. از همین روی در نهایت شورای ائتلاف جبهه اصولگرایان روز سه شنبه لیستی را منتشر کرد که برخلاف تصورشان اینبار نه تنها واکنش جبهه پایداری، بلکه محمدباقر قالیباف را در پی داشت. تنها چند ساعت پس از انتشار این لیست محمدباقر قالیباف ضمن اعلام برائت از لیست منتشر شده لیست دیگری را تحت عنوان «یاران قالیباف» منتشر کرد تا اردوگاه اصولگرایان را با چالش جدیدی روبرو کند. در این بین انتشار لیست دیگری با نام «ائتلاف مردم»، متشکل از نیروهای عضو کابینه محمود احمدی نژاد هم باعث شد تا تعداد لیست های انتشار یافته از سوی اصولگرایان به عدد چهار برسد و با این اوصاف انتظار می رود که طی روزهای آینده لیست های جدیدی هم از سوی این افراد و به نام اصولگرایی منتشر یابد.که یکی از آنها حزب موتلفه است ...

آیا اصول گرایان پنجمین لیست انتخاباتی خود را منتشر می کنند؟/ حزب موتلفه در صف انتشار لیست انتخاباتی

به گزارش دیده بان ایران، با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم  و آغاز تبلیغات برای نامزدهای تاییدصلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، دعوای سهم خواهی برای قرار گرفتن در لیست جبهه ائتلاف به قدری بالا گرفت که پس از بگو مگوی کتبی حدادعادل با دبیرکل جبهه پایداری، حالا محمدباقر قالیباف هم از لیست منتشر شده شورای ائتلاف اعلام برائت کرد و مشاور نزدیکش هم خطاب به شورای مرکزی جبهه ائتلاف نوشت: «آقایان محترم شورای ائتلاف،اگر آخرت برایتان معنا دارد، وجدان دارید و هنوز انقلابی هستید فقط به برخی از این اسامی بیرون مانده نگاه کنید: وحید یامین پور،احسان خاندوزی،سید امیر سیاح،ابوالفضل عموئی،فرشاد مهدی‌پور،مصطفی زمانیان؛جوابی برای شب اول قبر خود دارید؟»

اصولگرایان از مدت ها قبل برای تک تک کرسی های سبز خانه ملت برنامه ریزی کرده بودند و نقطه اشتراک همه آنها تشکیل مجلسی انقلابی با معیارها و اصولی است که خودشان مشخص کرده بودند. از همین روی پس از اعلام ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان از سوی شورای نگهبان، اصولگرایان رویای خود برای طی کردن مسیر رسیدن به بهارستان را بیش از پیش محقق یافته و یادشان رفت که قبل از رسیدن به ساختمان هرمی شکل مجلس، در ابتدا باید بین خودشان به توافق برسند و فکری به حال جاماندگان از لیست 30 نفره تهران بکنند.

جبهه پایداری که از همان ابتدا با قرارگرفتن قالیباف در سرلیست اصولگرایان مخالف بود با برگزاری نشست انتخاباتی و ارائه یک لیست 60 نفره تکلیفشان را با شورای ائتلاف مشخص کردند و جلسات پی در پی بزرگان شورای ائتلاف با آنها هم فایده ای را به دنبال نداشت.

از همین روی در نهایت شورای ائتلاف جبهه اصولگرایان روز سه شنبه لیستی را منتشر کرد که برخلاف تصورشان اینبار نه تنها واکنش جبهه پایداری، بلکه محمدباقر قالیباف را در پی داشت.

 تنها چند ساعت پس از انتشار این لیست محمدباقر قالیباف ضمن اعلام برائت از لیست منتشر شده لیست دیگری را تحت عنوان «یاران قالیباف» منتشر کرد تا اردوگاه اصولگرایان را با چالش جدیدی روبرو کند.

در این بین انتشار لیست دیگری با نام «ائتلاف مردم»، متشکل از نیروهای عضو کابینه محمود احمدی نژاد هم باعث شد تا تعداد لیست های انتشار یافته از سوی اصولگرایان به عدد چهار برسد و با این اوصاف انتظار می رود که طی روزهای آینده لیست های جدیدی هم از سوی این افراد و به نام اصولگرایی منتشر یابد.

اما ماجرای لیست دادن حزب موتلفه اسلامی به عنوان یکی از باسابقه ترین احزاب اصولگرایان و جریان انقلابی که طی چند سال گذشته همواره سعی کرده تا بر محوریت شورای ائتلاف و اشتراک با سایر اصولگرایان تاکید داشته باشد موضوعی است که به نظر می رسد در انتخابات پیش رو دست خوش تغییرات تازه ای شود.

مصطفی میرسلیم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته که اختلاف نظرهای گسترده ای هم را محمدباق قالیباف دارد چندی قبل در گفت و گو با رسانه ها با توجه به همین موضوع و انتشار مجدد اظهاراتش درباره تخلفات شهردار پیشین تهران که قرار بر سرلیستی او در انتخابات مجلس باشد گفته بود:«برای حفظ حق بزرگتر با قالیباف در یک لیست قرار می‌گیرم» او گفت که برای حفظ وحدت در جبهه اصولگرایان نظری درباره موضوع پرونده تخلفات قالیباف ندارد و شورای نگهبان بهتر از هر مرجعی بر روی این موضوع اشراف دارد.

میرسلیم بارها بر روی کلمه «مصلحت» تاکید کرد و با اشاره به انتخابات پیش رو اعلام کرد که همه اصولگرایان باید بر روی پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم وحدت نظر و تمرکز داشته باشند.

موضوعی که به نظر می رسد حداقل تا امروز برای اصولگرایان دست نیافتنی باشد.

از سوی دیگر حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دی ماه گذشته در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد که حدود 25 نفر را برای تهران به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معرفی کرده اند تا از بین این افراد چند نفر برای لیست نهایی اصولگرایان در تهران انتخاب شود که در نهایت تنها یک نفر در این لیست جای گرفت.

دقیقا همان موضوعی که باعث شد تا محمدباقر قالیباف خودش به تنهایی لیست جداگانه ای را منتشر کند. «سهم خواهی» کلیدواژه این روزهای جریانی است که مدت هاست برای مجلس یازدهم نقشه کشیده اند. 

اما آیا با توجه به جنگ و دعوای رسانه ای اصولگرایان در شبکه های مجازی و چند دستگی ایجاد شده، خواب اسفندی آنها تعبیر خواهد شد یا خیر؟!

 

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر