کد خبر: 87752
A
یک کانال تگرامی مدعی شد؛

عامل اصلی انفجار سایت نطنز شناسایی شد؟!/ ارشاد کریمی کیست؟/ عکس

کانال سپاه سایبری مدعی شد عامل اصلی انفجار سایت هسته ای نطنز شناسایی شده است. به نوشته این سایت (ارشاد کریمی) سالها پیمانکار سایت بوده و راه اندازی چرخه غنی سازی در اختیار وی قرار داشته است.

عامل اصلی انفجار سایت نطنز شناسایی شد؟!/ ارشاد کریمی کیست؟/ عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ کانال سپاه سایبری مدعی شد عامل اصلی انفجار سایت هسته ای نطنز شناسایی شده است. به نوشته این سایت (ارشاد کریمی) سالها پیمانکار سایت بوده و راه اندازی چرخه غنی سازی در اختیار وی قرار داشته است.

وی بوسیله تیم خود سالن محل سانتریفیوژها را منفجر کرد و خسارت بزرگی به صنعت هسته ای کشور و همچنین حیثیت نظام وارد نمود. متاسفانه، صلاحیت وی توسط اداره اطلاعات اصفهان تایید شده بود.

لازم به ذکر است آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به جزئیاتی از حادثه نطنز، دخالت پیمانکار در کارگذاشتن بمب در سالن سنجش سانتریفیوژها را تایید کرده بود.

ارشاد کریمی کیست؟

مهندس ارشاد کریمی متولد سال 1344 بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت مهندسی "مقیاس همیشه ردیاب" می‌باشد. این شرکت که به نام شرکت مهندسی مهر فعالیت می‌کند، از پیشگامان حضور تخصصی در عرصه‌ی کالیبراسیون و اندازه‌گیری است. مهندس کریمی، در سال 1366 پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی مهندسی مکانیک، حرفه‌ی اندازه‌گیری دقیق و کالیبراسیون را آغاز کرد. ایشان همزمان با دوران جنگ، کار حرفه‌ای خود را در صنایع دفاع آغاز نموده و تا سال 1370 در واحد تجهیزات اندازه‌گیری دقیق، در ساخت ابزارهای اندازه‌گیری مانند گیج ‌های فرمان برو نرو، به فعالیت در حوزه‌ی طراحی، ساخت و کنترل اندازه‌گیری پرداخت. پس از آن، وارد بخش خصوصی شد و حدود دو سال تا اواخر سال 1372 در صنایع خودرو کار کرد. هم‌زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، با تمرکزی بیش از پیش، کار در حوزه‌ی اندازه‌گیری دقیق را در صنایع خودروسازی از سر گرفت.
 
وی با ورود به شرکت لکسر، شرکت تجاری واردکننده‌ی تجهیزات دستی، بر طبق یک توافق دو جانبه توانست در مدت چهار سال آن را به یک شرکت مهندسی در زمینه‌ی ابزار دقیق و کالیبراسیون تبدیل کند. ایشان در سال 1377 از شرکت لکسر جدا شده و شرکت مهر را پایه‌گذاری کردند. در همان سال‌های آغازین؛ مابین سال‌های 1377 تا 1383 به عنوان مشاور و مجری راه‌اندازی، انتخاب و تأمین تجهیزات‌ برای یکصد آزمایشگاه اندازه‌گیری دقیق و کالیبراسیون، مانند آزمایشگاه شرکت مگاموتور، محورسازان ایران خودرو، تراکتورسازی تبریز و بسیاری از آزمایشگاه‌های صنایع دفاع، فعالیت کرد. وی همزمان با توسعه‌ی شرکت مهر به تدریس پرداخت و توانست در این راه بیش از 3000 نفر را آموزش دهد. افرادی که هم‌اکنون بخشی از جامعه‌ی متخصصین اندازه‌گیری دقیق و کالیبراسیون را تشکیل می‌دهند و مدرس، مشاور و دست‌اندرکار اندازه‌گیری دقیق و کالیبراسیون هستند.
 
مهندس کریمی دوره‌های تخصصی کالیبراسیون و اندازه‌گیری دقیق را در مراکز اروپایی انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس و ... گذراند و در سال 1380 به عنوان اولین کارشناس ایرانی موفق به اخذ گواهی‌نامه‌ی ارزیاب بین‌المللی (ISO/IEC 17025 – Lead Assessor) DAR/DAP در برلین آلمان گردید.
 
ایشان با تکیه بر سوابق درخشان خود توانستند اقدامات نوینی در زمینه‌ی مترولوژی و کالیبراسیون کشور انجام دهند. از نخستین اقدامات صورت‌گرفته توسط شرکت مهر، پایه‌گذاری آزمایشگاهی برای طراحی و ساخت تجهیزات و دستگاه‌های مرجع می‌باشد که توانست خدمات کالیبراسیون را برای تجهیزات بالادست ارائه دهد. تخصص شرکت مهر، کالیبراسیون در حوزه‌ی دستگاه‌های ابعادی و سختی‌سنجی است. این شرکت برای اولین بار کار بر روی مراجع کالیبراسیون ابعادی یعنی بلوک‌های سنجه‌ (گیج بلوک‌ها) را آغاز نمود. پیش از آن در زمینه‌ی کالیبراسیون گیج‌های مرجع در داخل کشور اقدامی صورت نگرفته بود و تجهیزات و دستگاه‌های اندازه‌گیری مرجع جهت انجام کالیبراسیون به خارج از کشور ارسال می‌‌‌شد. از جمله می‌توان به گیج‌های گرید  kو گیج‌های طول بلند اشاره نمود. شرکت مهر برای کالیبراسیون این گیج‌ها اقداماتی را پایه‌گذاری کرد و سرانجام توانست در سال 1380 مجوزهای لازم را دریافت کند و به عنوان اولین  شرکت داخلی فعالیت کالیبراسیون گیج‌های  Grade(K)، گیج‌های طول‌ بلند و سایز بزرگِ گیج‌‌بلوک‌ها را آغاز نماید. این تجهیزات سطح بسیار بالایی دارند. به عنوان مرجعی برای کالیبراسیون دستگاه‌های دیگر از جمله دستگاه‌های اندازه‌گیری مختصات سه‌بعدی (CMM ) یا دستگاه‌های یونیورسالِ کالیبراسیون طول (ULM ) و همچنین دستگاه‌های ماشین‌افزار استفاده می‌شوند. در حال حاضر شرکت مهر به عنوان تنها شرکت داخلی، موفق به کالیبراسیون دستگاه‌های مرجع گردیده است.

20

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    امان از نفوذ!!!

ارسال نظر