کد خبر: 88220
A

حسن روحانی: طرح ترافیک در تهران یک هفته تعلیق شد/ سوگواری‌ها را چنان برگزار کنیم که بعد از ایام محرم کسی سوگوار عزیزانش نشود

بنا بر تصمیم ستاد مقابله با کرونا اجرای طرح ترافیک در شهر تهران یک هفته به حالت تعلیق درآمد.

حسن روحانی: طرح ترافیک در تهران یک هفته تعلیق شد/ سوگواری‌ها را چنان برگزار کنیم که بعد از ایام محرم کسی سوگوار عزیزانش نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ بنا بر تصمیم ستاد مقابله با کرونا اجرای طرح ترافیک در شهر تهران یک هفته به حالت تعلیق درآمد.

روحانی در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا:

* یشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونای تهران از سوی کمیته اجتماعی-امنیتی مطرح و مقرر شد اجرای طرح ترافیک در شهر تهران به مدت یک هفته تعلیق شود.

* پس از مطالعات دقیق صاحبنظران و بهره‌گیری از نظرات همه دستگاه‌ها درباره نحوه و روند برگزاری کنکور و مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، جمع‌بندی این مطالعات ابتدا در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی و درمانی و سپس ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شده است.

* پس از اینکه اعلام شد با ایجاد برخی محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان برگزاری مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا و کنکور هست، ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اصل برگزاری این مراسم را با حفظ و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تصویب و این دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرد.

*این دستورالعمل‌های ابلاغی نیز کاملا منطبق بر استانداردهای جهانی سازمان بهداشت جهانی است.

* روحانیون، مداحان، متدینین و متولیان هیات‌های عزاداری بی‌تردید دارای ابتکارات، طراحی‌ها و نوآوری‌های زیادی در این حوزه هستند که آنها را باید اجرایی و عملیاتی کنند.

* سوگواری‌ها را چنان برگزار کنیم که بعد از ایام محرم کسی سوگوار عزیزانش نشود.

* موج جدید شیوع بیماری کرونا پیش از آنکه به تغییر رفتار ویروس مرتبط باشد، به رفتار خود ما با این ویروس باز می‌گردد و بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش مراقبت‌ها و روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نقش مهمی در افزایش شیوع این بیماری داشته که با توجه به بالا رفتن حساسیت مردم و افزایش مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیش‌بینی می‌شود ظرف دو هفته آتی شمار مبتلایان و آمار فوتی‌ها کاهش یابد.

* ضروری است که سبک زندگی را با هدف سازگاری با شرایط کنونی بیماری کرونا تغییر داده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بخشی الزام‌آور در هر برنامه زندگی قرار دهیم.

* پیش‌بینی می‌شود در طی هفته‌های آتی شمار مبتلایان و آمار فوتی‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد./ خبرگزاری ها

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر