کد خبر: 90751
A
دیده بان ایران:

خبرگزاری اصولگرا: اگر «نازنین زاغری» آزاد شود چراغ سبزی است برای فعالیت جاسوسان دوتابعیتی در ایران!

خبرگزاری اصولگرا نسبت به احتمال آزادی «نازنین زاغری» در برابر پرداخت بدهی دولت برینانیا واکنش نشان داد.

خبرگزاری اصولگرا: اگر «نازنین زاغری» آزاد شود چراغ سبزی است برای فعالیت جاسوسان دوتابعیتی در ایران!

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری دانشجو وابسته به نهادهای اصولگرای کشور در رابطه با اظهارت اخیر وزارت خارجه انگلیس درباره قبول بدهی این در دولت در پرونده تانک های چیفتن نوشت: دولت بریتانیا قصد دارد که با پیوند زدن موضوع پرداخت بدهی ۴۹ ساله به ایران، این پیام را به جاسوسان خود برساند که می‌تواند امنیت آنان را حفظ کند. آزادی زاغری، چراغ سبزی برای فعالیت جاسوسان دوتابعیتی در ایران است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت:  طبق افشاگری روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۳، ایران کشوری است که بیشترین مقدار اطلاعات از آن گردهم آوری شده و به‌طوری‌که در پروژه «خبرچین بیکران» تنها در ماه مارس ۲۰۱۳ تعداد ۱۴ میلیارد گزارش از ایران جمع‌آوری‌شده است.
همواره کشور‌های غربی به دنبال نفوذ و جاسوسی در ایران هستند و از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خصمانه خود استفاده می‌کنند و سعی دارند با تکیه‌بر عناوین فعال مدنی، حقوق بشر، رسانه‌ای و... برای خود وجه انسانی و بین‌المللی فراهم آورند.
ایران پیش از انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۰ قرارداد خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه تانک چیفتن و خودروی زرهی را با بریتانیا بست اما این تانک‌ها هرگز تحویل داده نشد.
به گزارش روزنامه گاردین، «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا، در نامه‌ای به وکلای نازنین زاغری نوشته است که دولت بریتانیا فعالانه به دنبال راه‌حلی قانونی برای پرداخت بدهی خود به ایران است. والاس در نامه خود نوشته است: «در پیوند با شرکت آی‌ام‌اس و اختلافات حقوقی (با ایران) بر سر مبلغ (بدهی) واریز نشده، دولت اذعان می‌کند که این بدهی باید پرداخت شود و همچنان در جستجوی هر راه قانونی برای پرداخت آن از راه قانونی است.»
سعید خطیب زاده درباره انتشار اخباری مبنی بر اینکه دولت انگلیس بدهی کشورش به ایران را بر سر خرید تانک‌های چیفتن (قبل از پیروزی انقلاب اسلامی) تأیید کرده است و برخی تلاش دارند موضوع پرداخت بدهی را به آزادی یک زندانی دو تابعیتی ایرانی انگلیسی «نازنین زاغری» ربط دهند، افزود: دولت انگلیس یک بدهی قطعی ۴۰ ساله به ایران دارد و تفاوتی نمی‌کند که این بدهی را یک مقام دولت انگلیس بپذیرد یا نه.
 

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر