کد خبر: 92047
A
دیده بان ایران:

علیرضا رزم حسینی برای مَردم کدام تابعیتش می خواهد «فداکاری» کند؟

محمودآبادی درباره رفت و آمد رزم حسینی به کانادا گفته بود که چون ریه «رزم حسینی» شیمیایی است، او برای درمانش راهی کانادا شده است. این در حالی است که همان وقت؛ مدیرکل حوزه استانداری کرمان ساکن بودن دختر رزم حسینی در کانادا را تایید کرده و گفته «زندگی وی در کانادا به صورت مستقل است و ارتباطی با شخص استاندار ندارد.»

علیرضا رزم حسینی برای مَردم کدام تابعیتش می خواهد «فداکاری» کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ بیست و دوم مردادماه گذشته پس از رای عدم اعتماد نمایندگان به مدرس خیابانی؛ محمد مهاجری فعال رسانه ای اصولگرا در توییترش با اشاره به با ذکر این شعر که " هر که گریزد ز خراجات شهر؛ بارکش غول بیابان شود" نوشت: تجربه نشان داده است نمایندگان مجبورند به فردی به مراتب ضعیف تر رای بدهند.

پیش بینی که به نظر درست از آب در آمد و بالاخره پس از کش و قوس های فراوان سه شنبه هفته گذشته علیرضا رزم حسینی از سوی حسن روحانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت به مجلس یازدهم معرفی شد.

 

استاندار سابق کرمان که پس از 5 سال با اما و اگرهای فراوان از سمتش استعفا داد و به دنبال آن با حواشی بسیار استاندار خراسان رضوی شد؛ حالا به نظر می رسد برای رسیدن به صندلی وزارت راه دشواری را در پیش نداشته باشد.

چرا که طی چند روز گذشته از مجتبی ذالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گرفته تا امیرحسین قاضی زاده هاشمی و جوکار از او حمایت کرده اند و ضمن تکذیب دو تابعیتی بودن رزم حسینی تاکید کرده اند که او برا رسیدن به وزارت صمت مشکلی ندارد.

رزم حسینی دو تابعیتی است؟

اگرچه  بحث‌های زیادی تاکنون در این رابطه مطرح شده اما پاسخ دو مقام مسوول به این سوال منفی بوده است. حجت الاسلام محمد محمودآبادی، مدیرکل وقت حوزه استانداری کرمان همان وقت به «آفتاب یزد» گفته بود: شایعاتی که درباره دوتابعیتی بودن استاندار کرمان گفته می‌شود کاملا بی‌اساس است. موضوعی که رحمانی فضلی، وزیر کشور هم بعدتر آنرا تکذیب کرد.

اما محمودآبادی درباره رفت و آمد رزم حسینی به کانادا گفته بود که چون ریه «رزم حسینی» شیمیایی است، او برای درمانش راهی کانادا شده است.

این در حالی است که همان وقت؛ مدیرکل حوزه استانداری کرمان ساکن بودن دختر رزم حسینی در کانادا را تایید کرده و گفته «زندگی وی در کانادا به صورت مستقل است و ارتباطی با شخص استاندار ندارد.»

شهریور سال 96 همرزم حسینی در گفت و گو با «ایرنا» درباره زندگی شخصی‌اش اذعان کرده بود که "دختر و پسرم ازدواج کرده اند و من و همسرم در منزل تنها هستیم. دخترم بسیار با استعداد است و در رشته ریاضی تحصیل کرد و الان در یکی از دانشگاه های خارج کشور در حال گرفتن دکترای مخابرات و جزو نفرات برتر دانشگاه است."

ادعایی که او در کمیسیون صنایع آنرا تکذیب کرده است و عصر امروز هم با شرکت در فراکسیون زنان مجلس گفته است که من دو تابعیتی بودن خودم را  قویا تکذیب میکنم و همه فرزندانم  هم در ایران زندگی می‌کنند.

اما رحمت الله حافظی عضو سابق شورای شهر تهران در توییترش علاوه بر طرح سوال دوتابعیتی بودن رزم حسینی نوشت: «رزم حسینی هنگام فرار از کشور در سال ۹۷ بازداشت شده بود.

ادعای جنجالی که به نظر می رسد تاثیر چندان مهمی در روند رسیدن رزم حسینی به وزارت نداشته باشد و نمایندگان مجلس یازدهم هم که اعدای شفافیت را با خود حمل می کنند، پاسخی درباره این موضوع نداشته باشند.

 

استاندار پورشه سوار

ششم آذر ۹۲ بود که خبر آمد علیرضا رزم حسینی قرار است استاندار کرمان شود. این در حالی بود که در آن زمان ابوالقاسم سیف الهی، محمد جلال مآب و محمدعلی کریمی نام‌هایی بودند که به عنوان گزینه‌های اصلی استانداری کرمان مطرح شده بودند، با این حال رزم حسینی استاندار شد و با خودروی شخصی‌اش که پورشه بود، برای معارفه حضور پیدا کرد. همین امر باعث شد تا توجه بسیاری به فعالیت‌های اقتصادی رزم حسینی پیش از استاندار شدنش جلب شود.

بسیاری معرفی رزم حسینی به عنوان استاندار کرمان را به رابطه خوب او با سردار حاج قاسم سلیمانی مرتبط می‌دانند، همانطور که آیت الله جعفری، امام جمعه پیشین کرمان فروردین ۹۳ در این زمینه گفته بود که گزینه‌های مختلفی برای تصدی استانداری کرمان مطرح بود که روزی رییس مجمع نمایندگان استان (در آن زمان محمد مهدی زاهدی، نماینده اصولگرای کرمان در مجلس رییس مجمع نمایندگان بود) در تماسی تلفنی عنوان کرد با استمداد از حاج قاسم سلیمانی، وی رزم‌حسینی را به عنوان گزینه مناسب برای این مسوولیت معرفی کرده است.به لحاظ اینکه حاج قاسم سلیمانی این گزینه ارزنده را مطرح و معرفی کرد، جای تقدیر و تشکر دارد.

موضوعی که بعدها توسط هاجرچنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس دهم هم مطرح شد و او از اینکه همرزم و قائم مقام سردار قاسم سلیمانی به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی انتخاب شده است از رییس جمهور تشکر کرد.

هر چند این ادعا هیچ وقت از سوی شهید سلیمانی تایید نشد.

رزم حسینی کیست؟

رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان و از رزمندگان دفاع مقدس و دارای سابقه خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی در مقطعی از دفاع مقدس قائم‌مقام قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بوده است.

جانباز شدن وی در عملیات خیبر و دریافت نشان فتح از دست رهبر انقلاب و حضور به عنوان یکی از بنیان‌گذاران بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ریاست این بنیاد در سال ۱۳۶۸ از جمله سوابق رزم‌حسینی در سپاه پاسداران است.

ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب الزمان (عج) که لشکر ثارالله و سپاه استان کرمان را اداره کرده، آخرین مسوولیت رزم حسینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

او پس از خروج از سپاه به فعالیت اقتصادی روی آورد. وی که مدرک کار‌شناسی علوم اقتصادی و بازرگانی خود را از دانشگاه شهید باهنر کرمان گرفته عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر عاملی و ریاست هیات مدیره مجتمع صنعتی کرمان و مدیر عاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کرمان را تجربه کرده است.

مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست هیأت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دوهزار، مدیر عاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کاترپیلار در ایران و نایب رییسی انجمن تولید کنندگان و وارد کنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشور از دیگر سوابق اقتصادی استاندار کرمان است.

رزم حسینی پیش از اینکه استاندار کرمان شود به دلیل فعالیت‌های اقتصادی که داشت سفرهای زیادی به کانادا داشته و در طول دوران استانداری‌اش هم قید سفر به کانادا را نزده. با این حال آنطور که شنیده می‌شود اگرچه دختر او دو تابعیتی است اما خودش دوتابعیتی نیست. 

 اینکه او علت استعفای رزم حسینی از سمت استانداری کرمان یکبار بیماری خودش و بار دیگر بیماری همسرش عنوان شده، و در جای دیگر مشکلات شخصی و خستگی از کار را علت این استعفا معرفی کرده اند، این سوال را در ذهن مردم بوجود می آورد که چگونه است که حال؛ همه این بیماری ها و مشکلات حل شده و او دو سال قبل به یکباره راهی یکی از حساس ترین استان های کشور شد و حالا قصد دارد سکان یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور را در دست بگیرد.

هر چند خودش اعتقاد دارد که برای پذیرش وزارت صمت ایثار و فداکاری کرده است چون چون در شرایط سختی قرار داریم باید تمام مردم ایران و دستگاه های حکومتی و تشکل های بخش خصوصی و اتحادیه ها مانند دوران دفاع مقدس در راستای حل مشکلات با هم پیمان شوند و مشکلات را حل کنیم.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • رحمت

    یک سوالی از رییس محترم جمهوری دارم لطفا انتشار بدین
    اقای رزم حسینی با چه برنامه ای در مدت کوتاه باقیمانده دولت توان سروسامان دادن افتضاحات دولت را دارد لطفا برنامه ایشان را در سایت انتشار بدهید اگر برنامه ای تدوین نشده است آیا بهتر نیست یکی از مدیران سازمان بر صندلی لرزان وزارت بنشیند قطعا عملکرد مدیران خود سازمان بهتر از آقای رزم حسینی است

ارسال نظر