کد خبر: 96505
A

دلواپسان «قره باغ» پاسخگو باشند/ پهپادهای ترور شهید فخری زاده ازآذربایجان هدایت شده بودند

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی از جمله این افراد بود که طی روزهای گذشته اذعان کرده بود که" از اراضی قره باغ و بازگشت آن به جمهوری آذربایجان اظهار خوشحالی نموده و امیدوارم بخش‌های باقی مانده نیز هر چه زود تر آزاد گردد."

دلواپسان «قره باغ» پاسخگو باشند/ پهپادهای ترور شهید فخری زاده ازآذربایجان هدایت شده بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از گذشت چند روز از ترور محسن فخری زاده حرف و حدیث ها درباره چگونگی انجام این ترور همچنان ادامه دارد. دریابان شمخانی هم روز گذشته در اظهارنظری جالب درباره این ترور گفت که می دانستیم شهید فخری زاده در آبسرد دماوند ترور می شود!

خبرگزاری فارس هم در این بین با اصرار بر اینکه هیچ فردی در صحنه ترور حضور نداشت روز گذشته نوشت که این ترور با استفاده از ماهواره و تیربار اتوماتیک انجام شده است. 

فارس نوشت:گفته می شود یک نوع خاص تیربار پشت وانت نیسان آبی تعبیه شده بود. این تیربار اتوماتیک زیرمجموعه‌ای از تسلیحات کنترل از راه دور است که در علوم نظامی تحت عنوان (Weapon Remote Station) یا «جایگاه کنترل از راه دور سلاح» شناخته می‌شوند.

اما در تازه ترین این گمانه زنی ها روزنامه کویتی الجریده ادعا کرده است که این عملیات با مشارکت ۲ پهپاد که از منطقه قره باغ به سمت ایران پرواز کرده‌اند، انجام شده است.

پیش از این اخباری درباره اینکه آذربایجان پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار اسرائیل گذاشته منتشر شده بود، اما اینکه از این پایگاه‌ها برای حمله به ایران استفاده شود، خبری بود که الجریده مدعی تایید آن است.

این روزنامه خبر داده است که عملیات با استفاده از ۲ پهپاد که از ناحیه دریای خزر وارد ایران شده بودند انجام شد. گمانه‌هایی از سوی مقام‌های ایرانی وجود دارد که این ۲ پهباد بخشی از یک مجموعه پهپاد‌ها بودند که در بحبوحه جنگ ارمنستان و آذربایجان، از پایگاه‌هایی در جمهوری آذربایجان از زمین برخاسته و چند هفته قبل از عملیات ترور محسن فخری زاده بر فراز دریای خزر پرواز کرده بودند.

در ادامه آمده است که «این ۲ پهپاد از رادار‌های ایرانی محو شدند، اما بعد‌ها مشخص شده که در محلی در ایران به زمین نشسته‌اند و به دست جاسوسان محلی پنهان شده‌اند. این در حالی بود که دستگاه‌های امنیتی ایران گمان می‌کردند که این پهپاد‌ها گم شده یا سقوط کرده‌اند.»

الجریده مدعی است "بعد از ورود این پهپاد‌ها، وزارت اطلاعات ایران به دستگاه‌های ذیربط به ویژه شخصیت‌هایی که به منطقه دماوند و شهر آبسرد تردد داشتند هشدار داد. فخری زاده از جمله کسانی بود که این هشدار را دریافت کرده بود چرا که به طور مرتب و هفتگی به این منطقه تردد می‌کرد.

گزارش‌های امنیتی حاکی از آن است که ۲ پهپاد در روز حادثه بر فراز منطقه دماوند به پرواز درآمدند. زمانی که کاروان فخری زاده به محل عملیات رسید یکی از این ۲ پهپاد موشکی را به سمت یک خودروی پارک شده در مسیر (نیسان) شلیک کرد. موضوعی که باعث شد خودرو جلویی کاروان فخری زاده آسیب ببیند. فخری زاده و همراهانش از بیم آنکه هدف یک موشک دیگر قرار نگیرند از خودروی خود پیاده شدند، اما هشت فرد مسلح سوار بر موتورسیکلت در کمین آن‌ها بودند و آن‌ها را به رگبار بستند. در حین تبادل آتش میان محافظان فخری زاده و مهاجمان، ۲ نفر زخمی شدند. یکی از افراد مهاجم مسلح و دیگری از مردم عادی.

دستگاه‌های امنیتی توانستند محل پنهان شدن ۲ پهپاد تا روز عملیات را شناسایی کنند. این محل، ویلایی است که مالکان آن ۲ هفته پیش از انجام عملیات از ایران خارج شده بودند. بعد از تمام شدن عملیات ۲ پهپاد به سمت عمق دریای خزر پرواز کرده و به احتمال زیاد در یک عملیات خودتخریبی نابود شده‌اند.

صاحب خودرویی که جلوی کاروان فخری زاده منفجر شد نیز یک ماه پیش از ایران خارج شده بود. هنوز معلوم نیست چه کسی این خودرو را به محل عملیات برده است. "

هر چند تاکنون مقامات ایرانی درباره این گزارش روزنامه کویتی واکنشی نشان نداده اند اما با شروع مناقشه قرباغ بسیاری از کارشناسان نسبت به حضور نیروهای ارتش اسرائیل در این منطقه هشدار داده بودند. اما برخی از ائمه جماعت شهرهای آذری زبان به همراه برخی از نمایندگان این منطقه با استناد به این جمله که قره باغ بخشی از خاک اسلام است طرف نیروهای آذربایجان را در این مناقشه گرفتند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی از جمله این افراد بود که طی روزهای گذشته اذعان کرده بود که" از اراضی قره باغ و بازگشت آن به جمهوری آذربایجان اظهار خوشحالی نموده و امیدوارم بخش‌های باقی مانده نیز هر چه زود تر آزاد گردد."

حالا با توجه به خروج نیروهای ارمنی از قره باغ و تصرف آن به دست آذربایجان و نزدیکی ارتش اسرائیل به مرزهای ایران بهتر است این افراد پاسخ ترور دانشمند هسته ای ایران را به مردم بدهند.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر