کد خبر: 96548
A

پروژه تکمیلی ترور عماد توسط اسراییل روی فخری‌زاده اجرا شد؟!

اوایل سال جاری بود که خبری با عنوان"جزییات نجات فرمانده حزب‌الله از دست اسراییل" در روزنامه القدس العربی منتشر شد و رسانه‌های حاکمیتی داخل ایران هم به آن اشاره کردند. در خبر آمده بود هدف پهپاد اسرائیلی که خودرویی در مرز سوریه و لبنان را هدف گرفت یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله به نام «حاج عماد» بود. دو موشک به سمت این خودرو شلیک شد که موشک اول خطا رفت. این باعث شد حاج عماد از خودرو پیاده شود و هنوز چند متر دور نشده بود که موشک دوم به خودرو برخورد کرد و ماشین منهدم شد اما فرمانده حزب‌الله که از خودرو دور شده بود، آسیبی ندید. با توجه به خبر منتشر شده در روزنامه الجریده که نوشت دو پهپاد برخاسته از جمهوری آذربایجان در عملیات ترور فخری‌زاده مشارکت داشتند، شاید بتوان گمانه‌زنی کرد که عملیات ترور این شخصیت برجسته ایرانی به نوعی پروژه تکمیلی و بی‌نقص همان ترور حاج‌عماد است. در مطلب روزنامه کویتی آمده:" گزارش‌های امنیتی حاکی از آن است که ۲ پهپاد در روز حادثه بر فراز منطقه دماوند به پرواز درآمدند

پروژه تکمیلی ترور عماد توسط اسراییل روی فخری‌زاده اجرا شد؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ اوایل سال جاری بود که خبری با عنوان"جزییات نجات فرمانده حزب‌الله از دست اسراییل" در روزنامه القدس العربی منتشر شد و رسانه‌های حاکمیتی داخل ایران هم به آن اشاره کردند.

در خبر آمده بود هدف پهپاد اسرائیلی که خودرویی در مرز سوریه و لبنان را هدف گرفت یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله به نام «حاج عماد» بود.

دو موشک به سمت این خودرو شلیک شد که موشک اول خطا رفت. این باعث شد حاج عماد از خودرو پیاده شود و هنوز چند متر دور نشده بود که موشک دوم به خودرو برخورد کرد و ماشین منهدم شد اما فرمانده حزب‌الله که از خودرو دور شده بود، آسیبی ندید.

با توجه به خبر منتشر شده در روزنامه الجریده که نوشت دو پهپاد برخاسته از جمهوری آذربایجان در عملیات ترور فخری‌زاده مشارکت داشتند، شاید بتوان گمانه‌زنی کرد که عملیات ترور این شخصیت برجسته ایرانی به نوعی پروژه تکمیلی و بی‌نقص همان ترور حاج‌عماد است.

در مطلب روزنامه کویتی آمده:" گزارش‌های امنیتی حاکی از آن است که ۲ پهپاد در روز حادثه بر فراز منطقه دماوند به پرواز درآمدند. زمانی که کاروان فخری زاده به محل عملیات رسید یکی از این ۲ پهپاد موشکی را به سمت یک خودروی پارک شده در مسیر (نیسان) شلیک کرد. موضوعی که باعث شد خودرو جلویی کاروان فخری زاده آسیب ببیند. فخری زاده و همراهانش از بیم آنکه هدف یک موشک دیگر قرار نگیرند از خودروی خود پیاده شدند، اما هشت فرد مسلح سوار بر موتورسیکلت در کمین آن‌ها بودند و آن‌ها را به رگبار بستند". 

این بخش از ترور قسمتی است که اسراییل در ترور حاج‌عماد غفلت کرد و باعث گریز سوژه از میدان شد ولی در این پروژه با عیب‌یابی در عملیات آن را رفع کرد و بعد از تجربه لبنان که احتمال به هدف نخوردن موشک در شلیک نخست را می‌دادند اینبار با قراردادن تیراندازهایی کار را به پایان رساندند.

از آنجایی که در روایت‌های نخستین و به نظر واقعی‌تر نسبت به ادعاهای خبرگزاری فارس به این نکته اشاره شد که ابتدا انفجار رخ داد سپس تیراندازی شد می‌توان به این نتیجه احتمالی رسید که برنامه‌ریز‌های این ترور طراحی کردند تا پس از شلیک نخست پهپادها به نیسان پارک شده برای نقطه‌زنی بعدی آمادگی داشته باشند و در صورتیکه که اگر شخصیت و افراد حاضر در خودرو برای حفظ جان از وسیله خارج شدند در همان زمان به سمت آن‌ها تیراندازی‌هایی نیز شود تا عملیات جنایت با موفقیت انجام شود که ریختن خون در وسط خیابان نیز به این گمانه‌زنی کمک می‌کند.

 

منبع: قانون

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر