کد خبر: 98306
A

گاف کیهان برای مخالفت با FATF چه بود؟

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری امروز نوشت: دروغ‌پردازی و فضاسازی رسانه‌ای مدعیان اصلاحات برای ربط دادن خرید واکسن کرونا به FATF، با اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی برملا شد.

گاف کیهان برای مخالفت با FATF چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  تیتر یک امروز کیهان به گزارشی اختصاص داشت که عنوان آن«افشای دروغ بزرگ» بود. در ادامه همین تیتر آمده است که: «همتی: خرید واکسن ربطی به FATF نداشت» اما نکته جالب توجه اینکه با بررسی متن اظهارات عبدالناصر همتی متوجه می شویم که هیچ جمله‌ای درباره این لوایح عنوان نشده است. 

این متن صحبت‌های همتی است که روزنامه کیهان آن را بازتاب داده است:«عبدالناصر همتی، پنجشنبه‌شب در برنامه خبر شبکه یک سیما با‌اشاره به چگونگی رفع مشکل خرید واکسن کرونا گفت: امروز با همکاری وزارت بهداشت و درمان موفق شدیم منابع مالی موردنیاز برای واردات ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن کرونا را به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی حواله کنیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ما توانستیم این حواله را از طریق سه بانک در ترکیه، اروپا و یک شعبه بانک ایرانی با اخذ مجوز از اوفک ارسال کنیم.همتی با بیان اینکه با اخذ مجوز سازمان بهداشت جهانی از اوفک، امروز توانستیم این منابع مالی را از طریق کشور کره جنوبی حواله کنیم، گفت: پس از ۱۰ روز تلاش درنهایت معادل ۱۸۰ میلیون یورو از طریق یک بانک آمریکایی و کره‌ای به یک بانک در سوئیس ارسال کردیم.»

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر