کد خبر: 9733
A
فرماندار اسبق بم در سیزدهمین سالگرد زلزله بم در گفت و گو با دیده بان ایران:

هنوز در بم آواربرداری می‌شود/ اقدام دولت احمدی نژاد در اعلام اتمام بازسازی بم، سیاسی کاری بود/ بم بازسازی نشده است

شفیعی به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: هنوز بعد از 13 سال از زلزله، زیرساخت‌های لازم در شهرستان بم احیاء نشده است.

هنوز در بم آواربرداری می‌شود/ اقدام دولت احمدی نژاد در اعلام اتمام بازسازی بم، سیاسی کاری بود/  بم بازسازی نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز سیزدهمین سالگرد زلزله بم است؛ زلزله‌ای که چندین هزارتن از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ فرستاد. با وجود گذشت سالیان تقریبا طولانی از وقوع این زلزله مهیب هنوز اما آمار دقیقی از کشته شدگان آن به بیرون درز نیافته است؛ برخی منابع از کشته شدن 27 هزار نفر خبر می‌دهند و برخی دیگر آمار 40 هزار نفری ارائه می‌دهند؛ اما این تنها آمار کشته شدگان زلزله بم نیست که متناقض است؛ بلکه آمار ارائه شده مبنی بر میزان بازسازی و سازندگی این شهر تاریخی نیز تناقض دارد.

در همین رابطه با علی شفیعی فرماندار وقت بم، به گفت و گو پرداختیم؛ وی که خواهر و فرزندان خواهرش را در زلزله بم از دست داده است، می‌گوید: "بم با روزهای اولش بسیار فاصله دارد".

شفیعی به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: هنوز بعد از 13 سال از زلزله، زیرساخت‌های لازم در شهرستان بم احیاء نشده است.

او به اقتصاد تک محصولی ساکنان بم یعنی تجارت و فروش خرما هم اشاره می کند و می گوید: پس از زلزله این اقتصاد تک محصولی متحمل خسارت های زیادی شد و هنوز هم به رونق آن به روزهای پیش از زلزله بازنگشته است.

شفیعی با اشاره به مشکلات مبتنی بر نقص زیرساخت های درمانی شهرستان بم، گفت: در شهرستان بم دو بیمارستان بیشتر وجود ندارد که جمعا دارای 100 الی 150 تخت خواب هستند و این مقدار پاسخگوی نیازهای درمانی و بهداشتی ساکنان بم نیست.

فرماندار اسبق بم به اقدام نابخردانه، عجولانه و سیاسی کارانه دولت احمدی نژاد در اعلام اتمام بازسازی بم هم گریزی زد و گفت: در دوران نخست ریاست جمهوری احمدی نژاد، اعلام شد که روند بازسازی بم پایان یافته و این شهر نوسازی شد، حال آنکه با نگاهی به سطح شهر هنوز آثار خرابی ناشی از زلزله نمایان است.

شفیعی با بیان اینکه تخمین کارشناسان از 11 میلیون تن آوار ناشی از زلزله بم حکایت می کرد، افزود: اخیرا از طریق یکی از دوستان مطلع شدم که قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه برای آواربرداری در بم با یکی از ارگان های ذیربط در این شهرستان قراردادی را منعقد کرده که استنباط من این است، این آوارها مرتبط با زلزله 13 سال پیش باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر