کد خبر: 103806
A

نجات چند کوهنورد در توچال +جزییات

با وجود هشدارهای داده شده برای عدم صعود به ارتفاعات روز گذشته چند کوهنورد که عازم قله توچال شده بودند، مفقود شده و پس از چند ساعت با تلاش امداد گران پیدا شده و به پایین منتقل شدند.

نجات چند کوهنورد در توچال +جزییات

به گزارش سایت دیده بان ایران: با وجود هشدارهای داده شده برای عدم صعود به ارتفاعات روز گذشته چند کوهنورد که عازم قله توچال شده بودند، مفقود شده و پس از چند ساعت با تلاش امداد گران پیدا شده و به پایین منتقل شدند.

دو نفر مابین قله و ایستگاه 7 توچال و یک نفر نیز نزدیکی منطقه اوسون مفقود شده بودند.

حمید مساعدیان، مسئول کارگروه امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی با اعلام این خبر به کوهنوردان هشدار داد به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش زیاد برف از صعود به ارتفاعات طی روزهای آینده خود داری کنند.

وی در گفت و گو با فارس ادامه داد: بهمن در کمین است و با توجه به برودت هوا، یخ زدگی وجود دارد و عدم توجه به هشدارها می‌تواند حوادث ناگواری را رقم بزند.

مسئول کارگروه امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی با اشاره به تعطیلات نوروزی عنوان کرد: با توجه به اینکه مسافرت‌ها محدود شده، افراد کوه‌های اطراف تهران و شهرهای دیگر را انتخاب می‌کنند که به دلیل ناپایداری آب و هوا باید مراقبت‌های بیشتری انجام داده و حتما شرایط آب و هوایی را چِک کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر