کد خبر: 106513
A

چه خبر از جابه جایی ارقام بودجه در مجلس؟

اکثریت اصولگرایان در ابتدای کار با موضوع شفافیت آراء خودشان نیز مخالفت کرده بودند و در این مقطع هم با عملکرد پنهانی هیأت رئیسه خود مواجه هستند. هیآت رئیسه ای که بیش از هر چیز رویکردی انتخاباتی دارد و چند کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری از داخل آن اعلام موجودیت کرده است.

چه خبر از جابه جایی ارقام بودجه در مجلس؟

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال انتشار خبری مبنی بر دستکاری گسترده ارقام بودجه پس از تصویب در صحن علنی مجلس، امتداد در تماسی با احسان خاندوزی (کارشناس اقتصادی و نماینده فعلی) با این پاسخ مواجه شد که «اطلاعی از این موضوع ندارم و در این باره حرفی نمی زنم. دوستان بهتر است پاسخگوی عملکرد خودشان باشند لذا مناسب است با همان کسانی که در جریان این موضوع هستند نظیر آقای الیاس نادران تماس بگیرید»

الیاس نادران نیز تاکنون تماس ها و پیام ها را بی پاسخ گذاشته است.

آنچه مسلم است در پی این اقدام غیرقانونی مجلس، انتقادات و تحلیل های زیادی در سطح رسانه ها منتشر شده است و به نظر می رسد که دو شعار شفافیت و قانون گرایی که مورد تاکید دست کم بخشی از نمایندگان فعلی مجلس در دوره کاندیداتوری بوده، با این اقدام زیر سوال رفته است.

این در حالی است که اکثریت اصولگرایان در ابتدای کار با موضوع شفافیت آراء خودشان نیز مخالفت کرده بودند و در این مقطع هم با عملکرد پنهانی هیأت رئیسه خود مواجه هستند. هیآت رئیسه ای که بیش از هر چیز رویکردی انتخاباتی دارد و چند کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری از داخل آن اعلام موجودیت کرده است.

محمدباقر قالیباف نیز که این روزها بر کرسی ریاست مجلس تکیه زده، با رفتارهای اخیرش میل زیاد خود را به حضور در انتخابات ریاست جمهوری نشان داده، منتها با این شرط که بتواند همزمان در انتخابات هیأت رئیسه مجلس نیز حاضر باشد!

جابه جایی مخفیانه ارقام بودجه از سوی برخی اعضای هیأت رئیسه در نوع خود اقدامی بی سابقه بوده و نشان می دهد کسانی که شعار پایبندی به قانون سر می دهند، خود را از تمکین به آن مستثنی می بینند و با خیالی آسوده و به دور از چشم نمایندگان دست به اقداماتی چنین می زنند.

شاید این مسأله محکی مناسب برای عیارسنجی نمایندگانی باشد که عنوان انقلابی را یدک می کشند و شعارهایشان گوش عالم را پر کرده است. باید منتظر ماند و دید که چه اقدامی در قبال پاسخگویی و برخورد با چنین مسائلی صورت می گیرد.

انتظار می رود مسببان این اقدام غیرقانونی پاسخگوی عملکرد خود بوده و به جای پنهانکاری و سکوت مسائل را با مردم و رسانه ها در میان بگذارند.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر