کد خبر: 11284
A
انصاری:

فکر و راه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره زنده خواهد بود

معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: گر چه امروز دیگر آیت الله هاشمی در میان ما نیست، اما فکر و راه هاشمی همواره زنده خواهد بود.

فکر و راه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره زنده خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری با صدور پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام مجید انصاری به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه
خبر ارتحال جانگدازعالم مجاهد و مبارز نستوه، یار همیشه همراه امام و رهبری و خدمتگزار صادق و خستگی ناپذیر مردم، حضرت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی ایران را در بهت و سوگ عمیق فرو برد.
آیت الله هاشمی ازجمله مردان بزرگ و تاریخ سازی بود که به فرموده پیامبرعظیم الشأن اسلام هرگز خلاء وجودی آنان پر نخواهد شد «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیئی» سراسر عمر پر افتخار و پر حادثه این قهرمان نامدار در مبارزه علیه استعمار و استبداد و تلاش بی وقفه برای استقلال، آزادی و سربلندی ایران عزیز و اعتلای اسلام، انقلاب و بهروزی امت اسلامی بود.
او از نخستین روزهای نهضت در کنار مراد و استاد خود حضرت امام خمینی (ره) با ایمانی راسخ و شجاعتی کم‌ نظیر در خدمت ‌آرمانهای‌ بلند ‌انقلاب‌ قرار گرفت‌ و از هیچ‌ خطری ‌نهراسید، زندان ‌و شکنجه های طاقت فرسا، ترور، تهمت و تخریب، هرگز در اراده پولادین او خللی وارد نساخت. 
« او محرم اسرار انقلاب و از نزدیکترین مشاوران و یاران امام، قبل و بعد از پیروزی انقلاب بود. حضور او در تمام سنگرهای خدمت از شورای انقلاب تا مجلس شورای اسلامی، جانشین فرمانده کل قوا در جنگ ۸ ساله، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مایه اعتماد امام و مقام معظم رهبری و آرامش و قوت قلب ملت ایران بود. بی تردید پیروزی انقلاب، حفظ تمامیت ارضی، رشد و توسعه و پیشرفت ایران، وحدت و همدلی ملت، همگی مرهون فداکاریها، مصلحت اندیشی ها و سعه صدر اقیانوس وار آن سردار بزرگ و عالم عامل است . گر چه امروز دیگر هاشمی در میان ما نیست، اما فکر و راه هاشمی همواره زنده خواهد بود.
همانگونه که امام فرمود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. اینک که با چشمی اشکبار و قلبی شکسته و اندوهگین با پیکر پاک او وداع می کنیم، با روح بلندش پیمانی دوباره برای ادامه راه انقلاب، راه امام و راه شهیدان می بندیم.
این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله (عج)، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، خاندان سرافراز و ارجمند هاشمی و عموم ملت ایران و ملتهای آزادیخواه و صلح طلب منطقه و جهان تسلیت می گویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر