کد خبر: 113164
A

ادعای تازه خبرگزاری نزدیک به سپاه: اسلحه معترضین اخیر تولید «ترکیه» بود

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه مدعی شده است که اسلحه اغتشاگران در تظاهرات اخیر ساخت کشور ترکیه است.

ادعای تازه خبرگزاری نزدیک به سپاه: اسلحه معترضین اخیر تولید «ترکیه» بود

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه با انتشار یک گزارش ضمن اشاره به اعتراضات اخیر در برخی استان های کشور نوشت:

استفاده از سلاح توسط اغتشاشگران - در اعتراض های مردمی- موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این هم در جریان ناآرامی‌های آبان 98 هم با هدف پیشبرد پروژه کشته‌سازی، به وفور از سلاح گرم توسط تیم‌های میدانی منافقین استفاده شد.

این خبرگزاری مدعی شده است که : کشور ترکیه در همسایگی ایران سال‌هاست که در حوزه تولید تسلیحات سبک و شکاری سرمایه‌گذاری وسیعی را صورت داده و کمپانی‌های متعددی در این کشور که بعضا در دنیا نیز صاحب نام هستند انواع سلاح‌های ساچمه‌ای را تولید و به بازارهای مختلف عرضه می‌کنند. یکی از بازارهایی که سلاح‌های شکاری ترکیه در آن البته نه به صورت قانونی بلکه به صورت قاچاق و غیرمجاز عرضه می‌شود، ایران است که در گذشته در مناطق مرزی یافت می‌شد، اما حجم بالای کشف این سلاح‌ها در مرکز و دیگر نقاط کشور حاکی از گسترش آنها در سراسر ایران است.

بررسی تصاویری که طی سال‌های اخیر از سلاح‌های غیرمجاز کشف شده منتشر شده نشان می‌دهد که بیشترین فراوانی در کشفیات مربوط به شاتگان‌های ساچمه‌ای است که در فرهنگ عامه مردم به «وینچستر» معروف است که عمدتا از مدل Stranger BSM تولید شده توسط یک شرکت گمنام تحت عنوان BALIKLI در ترکیه هستند و به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند. بررسی وب‌سایت شرکت فوق نشان می‌دهد که مدل‌های مختلفی از این نوع سلاح را تولید کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر