کد خبر: 114285
A

حجت الاسلام نقدعلی: برخی در مورد طرح صیانت هوچی گری کردند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در مورد طرح شفافیت آراء اظهار کرد: طرح شفافیت آراء در کمیسیون مربوطه کارهایش تمام شد و آماده ارائه به مجلس است؛ به نظر می رسد بعد از بحث رای اعتماد به وزراء بنا است که این طرح به مجلس بیاید و به رای گذاشته شود.

حجت الاسلام نقدعلی: برخی در مورد طرح صیانت هوچی گری کردند

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمد تقی نقدعلی»، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، در رابطه با طرح صیانت از فضای مجازی گفت: عمده اعتراضات به طرح صیانت از فضای مجازی از سر سوء تفاهم  و عدم اطلاع از محتوای طرح است. البته بعضا شیطنت های رسانه ای از جانب کسانی که قصد هوچی گری و ایجاد فضاهای خاص اضطراب روانی را دارند، اتفاق افتاد وگرنه می دانیم که در بحث طرح صیانت صرفا اجازه تشکیل یک کمیسیون برای بررسی طرح داده شده است و کلیات و جزئیات طرح هنوز رای نیاورده است. یقینا این طرح مانند طرح های دیگر همه جزئیات آن توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و هر آنچه که کارشناسان و نمایندگان مجلس گفتند در آن اعمال می شود. 

او ادامه داد: این طرح هم تک تک مواردش قابلیت تغییر و اصلاح و تکمیل و اصلاح کل و اصلاح جزء و مسائلی از این دست را دارد و هدف این طرح هم همانند همه دنیا این است که باید مقرراتی باشد که این مقررات توسط مجلس تصویب می شود. بنای محدودیت نداریم قرار نیست خدای ناکرده شغل و کاسبی مردم تحت الشعاع قرار بگیرد و به آن ضربه وارد شود و یقینا مجلس با هر بند و ماده ای که ممکن باشد جایی از کسب و کار حقیقی یا مجازی را تحت الشعاع قرار بدهد آن را اصلاح خواهد کرد و متن طرح با آن شکلی که به نفع مردم باشد، تغییر خواهد کرد. 

نقدعلی گفت: برداشت های اشتباهی از این طرح بیان شد اصلا بحث جرم انگاری در طرح صیانت مطرح نیست اتفاقا این طرح برای عدم تعرض به ساحت کاربران مجازی و عدم تعرض به حق معنوی کسانی است که مشغول کسب و کار هستند. 

او درباره اینکه آیا ممکن است که طرح با رای برخی نمایندگان مسکوت شود، گفت: این نمایندگان هستند که در هر عرصه ای تصمیم می گیرند و هر اختیاری که آئین نامه داخلی مجلس و قانون برای نمایندگان مشخص کرده باشد طبق آن، ما می توانیم عمل کنیم و نمایندگان حق تصمیم گیری دارند و اکثریت نمایندگان هم هر تصمیمی که اتخاذ کردند کلیت مجلس تابع آن است و بر آن تمکین می کند.

نقدعلی در مورد طرح شفافیت آراء نیز مطرح کرد: طرح شفافیت آراء در کمیسیون مربوطه کارهایش تمام شد و آماده ارائه به مجلس است. به نظر می رسد بعد از بحث رای اعتماد به وزراء  بنا است که این طرح به مجلس بیاید و به رای گذاشته شود. 

او در خصوص ارائه لیست کابینه دولت سیزدهم به مجلس بیان کرد: امروز لیست کابینه به مجلس ارائه می شود./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر