کد خبر: 115027
A

وال استریت ژورنال: وزیر خارجه آمریکا در جریان سقوط کابل سهل انگاری کرده است

وال استریت ژورنال: به گفته یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، ماه گذشته میلادی نامه‌ای محرمانه از سوی مقامات ارشد واشنگتن به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده بود و در آن نسبت به پیشروی‌های سریع طالبان و احتمال سقوط زودهنگام کابل هشدار داده شده بود. در این نامه محرمانه آمده است: واضح‌ترین دلیل و شاهد برای سقوط زودهنگام کابل پیشروی‌های سریع نیرو‌های طالبان در سراسر افغانستان و عدم توانایی ارتش این کشور برای مقابله با آن‌هاست.

وال استریت ژورنال:  وزیر خارجه آمریکا در جریان سقوط کابل سهل انگاری کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از وال استریت ژورنال، به گفته یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، ماه گذشته میلادی نامه‌ای محرمانه از سوی مقامات ارشد واشنگتن به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده بود و در آن نسبت به پیشروی‌های سریع طالبان و احتمال سقوط زودهنگام کابل هشدار داده شده بود.

در این نامه محرمانه آمده است: واضح‌ترین دلیل و شاهد برای سقوط زودهنگام کابل پیشروی‌های سریع نیرو‌های طالبان در سراسر افغانستان و عدم توانایی ارتش این کشور برای مقابله با آنهاست.

این مقام آمریکایی در این باره می‌گوید: این نامه را برخی منتقدان سیاست‌های وزارت خارجه آمریکا در داخل کشور تهیه کرده بودند و در آن در مورد دستاورد‌های سریع طالبان در افغانستان و سقوط نیرو‌های امنیتی به آنتونی بلینکن هشدار داده شده بود. در این نامه همچنین راهکار‌هایی برای کاهش بحران و تسریع خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان ارائه شده بود.

در این نامه همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده بود در توصیف جنایات طالبان از زبان سختگیرانه تری استفاده شود.

در روز‌های اخیر حدود ۱۸ هزار افغانستانی که در ۲۰ سال حضور نیرو‌های آمریکایی با سفارت‌های مختلف به عنوان مترجم و یا خبرنگار همکاری کرده بودند به همراه خانواده هایشان در انتظار صدور ویزای آمریکا و یا سایر کشور‌های اروپایی برای خروج از افغانستان بودند. این در حالی است که هر روز تلاش‌ها برای رسیدن این افراد به فرودگاه کابل و خروج آن‌ها از کشور دشوارتر می‌شود.

نیرو‌های طالبان از روز دوشنبه کنترل کامل تمامی مناطق افغانستان را به دست گرفتند. بسیاری از مردم افغانستان هم به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آورده اند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند. در این هجوم مردم برای فرار از کشور تا به امروز ۱۲ نفر از شهروندان افغانستانی جان خود را از دست داده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر