کد خبر: 115505
A

۱۳نظامی آمریکایی در ۳ انفجار فرودگاه کابل کشته شدند

روز پنجشنبه سه انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان رخ داد‌ بر اساس گزارش رویترز ۱۳ تفنگدار آمریکایی در این انفجارها کشته شده اند.

۱۳نظامی آمریکایی در ۳ انفجار  فرودگاه کابل کشته شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز پنجشنبه سه انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان رخ داد‌

بر اساس گزارش رویترز ۱۳ تفنگدار آمریکایی در این انفجارها کشته شده اند. 

افزایش شمار نظامیان کشته‌شده آمریکایی/ دیدار بنت با بایدن به فردا موکول شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید شمار نظامیان آمریکایی که بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل کشته شده‌اند به ۱۳ نفر رسیده است.

کاخ سفید: بایدن، در جریان آخرین اطلاعات از انفجار کابل قرار گرفته

کاخ سفید نیز اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان آخرین اطلاعات از انفجار کابل قرار گرفته است.

وزارت دفاع بریتانیا هم گفته است که در تلاش است تا «فورا» از جزئیات حادثه و تاثیر آن بر روند خروج اتباع خارجی و افغان از فرودگاه کابل مطلع شود.

این در حالی است که سفیر فرانسه در کابل، در توئیتی درباره وقوع انفجار دوم در فرودگاه کابل هشدار داد و از شهروندان افغانستانی خواست تا در مقابل دروازه‌های این فرودگاه تجمع نکنند.

امرالله صالح: طالبان مسئول بمب‌گذاری در میدان هوایی هستند

در اولین واکنش‌ها به این حادثه، امرالله صالح معاون اول رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، در گفتگویی اختصاصی با یورونیوز طالبان را مسئول این حادثه دانست.

او گفت: «من به عنوان کسی که سابقه استخباراتی و اطلاعاتی دارم [می‌توانم بگویم که] ما از دو سه روز قبل می‌دانستیم که طالبان با یک رشته بمب‌گذاری‌ها، به عنوان این که داعش می‌خواهند بمب‌گذاری کنند [می‌خواستند] فاجعه میدان هوایی را ختم کنند. در عقب این بمب‌گذاری‌ها خودشان هستند.»

تعویق نشست بایدن و «بنت» به دلیل اوضاع افغانستان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشست «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم با «جو بایدن» به دلیل اوضاع افغانستان به تعویق افتاده است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز 26 آگوست (4 شهریور ماه) میزبان نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

در بیانیه جن ساکی آمده بود که دو طرف در این دیدار قرار است در مورد مسائل اساسی و مهم مربوط به امنیت منطقه و جهان از جمله ایران گفت‌وگو کنند.

جلسه بایدن با تیم امنیتی خود بعد از انفجارهای کابل

رئیس‌جمهور آمریکا در اتاق وضعیت کاخ سفید در حال دیدار با تیم امنیت ملی کاخ سفید برای گفت‌وگو درباره انفجارهای کابل است و دیدارش با نفتالی بنت را به تأخیر انداخته است.. 

کانال توئیتری خبرگزاری «آناتولی» در پیامی از انفجاری دیگر در پایتخت افغانستان خبر داد. خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز نوشت، انفجار سوم در مجاورت فرودگاه بین‌المللی کابل رخ داده است.

اسپوتنیک به نقل از خبرنگاران میدانی نوشت به نظر می رسد انفجارها در محوطه فرودگاه کابل حالت متداوم پیدا کرده‌اند.

آمریکا حدود شش هزار نظامی را برای کمک به روند خروج اتباع این کشور و افغان‌هایی که طی ۲۰ سال گذشته با کشورهای خارجی همکاری داشتند به فرودگاه کابل اعزام کرده است.

مهلت تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان روز سه‌شنبه آینده مصادف با ۳۱ اوت (۹ شهریور) به پایان می‌رسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر