کد خبر: 115740
A

نماینده مجلس: ساماندهی فضای مجازی باید اولویت وزیر ارشاد باشد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت عاجل فرهنگی که باید زودتر به آن پرداخته شود ساماندهی فضای مجازی است که وزیر ارشاد باید نسبت به این مهم اهتمام کند.

نماینده مجلس: ساماندهی فضای مجازی باید اولویت وزیر ارشاد باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسین میرزایی درباره مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی کشور با توجه به مستقر شدن کابینه سیزدهم، اظهار کرد: از جمله خطرهایی که کشور را تهدید می‌کند پیری جمعیت است، به طوری که تا چند سال دیگر اگر روند همین گونه پیش رود جمعیت ایران به کلی پیر خواهد شد و در این صورت دیگر نیروی کاری نخواهیم داشت. نباید نسبت به موضوع پیری جمعیت بی‌تفاوت باشیم و باید آن را یک دغدغه مهم بدانیم و برای رفع آن چاره‌ای بیندیشیم.

وی افزود: البته مسائل فرهنگی کشور ابعاد گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن بحث فضای مجازی و ساماندهی آن است. در فضای مجازی در تولید محتوا و در حوزه توزیع نیاز به یک برنامه جدی داریم. برای مثال در گذشته که فضای مجازی وجود نداشت در اغلب موارد رسانه‌ها و کتاب خوراک فکری و ذهنی مردم را تأمین می‌کردند، در حالی که امروز این خوراک را بیشتر فضای مجازی تأمین می‌کند. فضای نشر، حساب و کتاب مشخصی دارد و قیمت خاصی روی آن گذاشته و توزیع می‌شود، اما در حوزه فضای مجازی اگر کسی اثر فاخر تولید کرد باید هزینه تولید و توزیع اثر را پرداخت کند و هیچ مبلغی عاید خود او نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: بنابراین اولویت عاجل فرهنگی که باید زودتر به آن پرداخته شود ساماندهی فضای مجازی است که وزیر ارشاد باید نسبت به این مهم اهتمام کنند. همچنین در حوزه تولید محتوای فضای مجازی وزارت ارشاد نقش بسزایی دارد تا خوراک روحی برای مردم فراهم کند.

میرزایی ادامه داد: وزیر ارشاد باید نسبت به بهبود وضعیت معیشتی اهالی فرهنگ و هنر که در دوران کرونا آسیب زیادی دیدند جدیت به خرج دهد و برای حل مشکلات آنان برنامه مدون داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از وزیر ارشاد داریم ایشان در مدتی که متصدی قرارگاه فرهنگی در اصفهان را بر عهده داشتند به خوبی توانستند در این حوزه کار کنند و در کل دغدغه اعتلای فرهنگ و هنر کشور را دارند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر