کد خبر: 116404
A

سردار سرتیپ پاسدار کاظمینی به عنوان استاندار تهران به هیئت دولت معرفی شد/ استاندار جدید تهران کیست؟+ سوابق

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر کشور، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کاظمینی معاون اجرایی مجمع تشخیص مصلحت و فرمانده اسبق سپاه تهران بزرگ را به عنوان استاندار تهران به هیئت دولت معرفی کرد.

سردار سرتیپ پاسدار کاظمینی به عنوان استاندار تهران به هیئت دولت معرفی شد/ استاندار جدید تهران کیست؟+ سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر کشور، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کاظمینی معاون اجرایی مجمع تشخیص مصلحت و فرمانده اسبق سپاه تهران بزرگ را به عنوان استاندار تهران به هیئت دولت معرفی کرد.

سرتیپ دوم کاظمینی پیش از این معاون عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. سرتیپ کاظمینی از مرداد سال ۱۳۸۸ و در اوج نا‌آرامی‌های تهران، از خوزستان به تهران آمده و این مسئولیت را قبول کرده بود.

وظیفه اصلی وی به عنوان معاون عملیات کل سپاه، آماده کردن طرح‌های عملیاتی سپاه برای یک نبرد احتمالی بوده است.

وی اصالتاً کاشانی و ۵۰ ساله است. دست کم از سال ۱۳۵۹ یعنی ۴۰ سال پیش عضو سپاه پاسداران بوده و از کادرهای قدیمی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله است که حالا به فرماندهی آن منصوب شده است. وی همچنین در ابتدای سال ۱۳۶۱ که نیروهای تیپ محمد رسول‌الله به فرماندهی احمد متوسلیان برای نبرد با اسرائیل به لبنان اعزام شدند، راهی این کشور شد و مدتی را در لبنان بود.

محسن کاظمینی در دوره جنگ هشت ساله ایران و عراق در رده‌های ارشد مانند قرارگاه و لشکر نبود ولی بعد از جنگ در سپاه خوزستان، فرماندهی سپاه ولی عصر (ویژه استان خوزستان) را برعهده داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر