کد خبر: 116810
A

محمود سیف یا همان محسن سجادی نیا زندانی خاص اوین؛ هر چند روز یک به مرخصی می رود!

رضا گلپور پیرامون مرخصی های اعجاب آور محمود سیف معروف به محسن سجادی‌نیا هشدار داد.

محمود سیف یا همان محسن سجادی نیا زندانی خاص اوین؛ هر چند روز یک به مرخصی می رود!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛در چهارمین نامه از ندامتگاه اوین، رضا گلپور پیرامون مرخصی های اعجاب آور محمود سیف معروف به محسن سجادی‌نیا هشدار داد

رضا گلپور نوشت: اینجانب به عنوان محبوسی که در حال گذراندن پنجاه و نهمین ماه حبس بدون حتی یک روز مرخصی خود هستم و حدود یک ماه و نیم پیش توسط قضات عالیرتبه دیوانعالی کشور از کلیه اتهامات امنیتی وارده از سوی سازمان اطلاعات سپاه به خود تبرئه گشتم، خطاب به مسئولین عالیرتبه قوه قضائیه بویژه شخص آیت‌الله غلامحسین محسنی اژیه‌ای به طرح این موضوع عجیب می پردازم:

 چگونه آقایی که با هویت محمود سیف در ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ به اعلام رسمی سازمان قضائی نیروهای مسلح به ۳۰ سال حبس تعزیری و جزای سنگین نقدی و استرداد وجوه تحصیلی بسیار قابل توجه محکوم گردیده است، از ۲ روز بعد از آن یعنی ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ با هویت محسن سجادی‌نیا از زندان اوین به مرخصی اعزام می گردد و در ۱۴۰۰/۲/۲۵ به اوین باز میگردد و ۹ روز بعد از آن در ۱۴۰۰/۳/۴ مجددا به مرخصی رفته و ۱۴۰۰/۳/۳۰ به اوین باز میگردد و فردای آن روز یعنی ۱۴۰۰/۳/۳۱ به مرخصی رفته و ۱۴۰۰/۵/۳۱ (دو ماه بعد) به اوین باز میگردد و ۱۷ روز بعد در زمان اوج اعتراض آقای خضریان در کمیسیون اصل نود مجلس به نحوه‌ مرخصی رفتن های عده ای خاص در فضای رسانه ها یعنی روز ۱۴۰۰/۶/۱۸ مجددا به مرخصی رفته است و الله اعلم که تا کی باز گردد! 

به عبارت روشن تر از زمان اعلام قطعیت حکم او و هم پرونده هایش در رسانه ها به شرح ذیل توسط روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح تا به امروز یعنی در حدود ۶ ماه اخیر عملا حدود ۵ ماهش را مرخصی بوده است! (چه حبس کشیدن رویایی و شیرینی! یالیتنا حَبَسونا بهذه الطریقه!):

به گزارش مشرق (۲۷ اسفند ۱۳۹۹) به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از تأیید حکم متهمان پرونده موسوم به «گروه اقتصادی یاس» در دیوان عالی کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

«رأی صادره دادگاه نظامی تهران درباره پرونده موسوم به گروه اقتصادی یاس به تأیید دیوان عالی کشور رسید.

بر اساس دادنامه صادره از دیوان عالی کشور، ۴ نفر از متهمان پرونده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری باندی، مشارکت در پولشویی و برداشت و تصاحب غیرقانونی وجوه به دو تا ۳۰ سال حبس تعزیری به شرح ذیل محکوم شدند.

۱- متهم محمود سیف: ۳۰ سال حبس تعزیری- جزای نقدی- استرداد وجوه تحصیلی

۲- متهم عیسی شریفی: ۲۰ سال حبس تعزیری- جزای نقدی - استرداد وجوه تحصیلی

۳- متهم محمود خاکپور: ۵ سال و شش ماه حبس- ۴۰ ضربه شلاق تعزیری- جزای نقدی - رد مال

۴- متهم مسعود مهردادی: ۲ سال حبس تعزیری...»

گلپور افزود جهت دقت بیشتر در موضوع شما را به این فراز از نامه حضرت آیت الله شیخ صادق اردشیر آملی لاریجانی ریاست محترم سابق قوه قضائیه در زمان حیات مرحوم آیت الله شیخ محمد یزدی ریاست محترم اسبق قوه قضائیه ارجاع میدهم:

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم (۲۷ مرداد ۱۳۹۸)، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به آیت‌الله محمد یزدی ... پاسخ داد: «...مساله همین است. و الا بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت هاست و ظاهراً امروز هم هزینه ایستادگی در رسیدگی به آنها را می‌پردازم. اما نکته این است که آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می‌کنند و ماه ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رئیس دفتر بنده، بلکه مدیر یکی از اجزاء حوزه ریاست تحت اشراف شخصیتی سالم، فاضل و شریف چون آقای خلفی بوده، فضا سازی کرده‌اند، آیا همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و ... کرده‌اند و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده اند؟!وا اسفا از این ظلم و بی عدالتی و بی مروتی....» 

گلپور نوشته خود را اینچنین به پایان برد:

همانگونه که در نامه دوم خود نوشتم در مورد مرخصی های آقای حسین فریدون و آقای مهدی جهانگیری و امثالهم نیز در صورت آمادگی مسئولان مربوطه جهت بررسی خواهم نوشت.

حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی چه خوش فرمود که:

از من اکنون طمع صبر و دل و هوش مدار 

کان تحمل که تو دیدی همه بر باد آمد

رضا گلپور ۱۴۰۰/۶/۲۴ 

اندرزگاه ۶ زندان اوین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر