کد خبر: 121902
A

چرا با مدیران دو تابعیتی در دولت رئیسی برخورد نمی شود؟/ مدیرعامل اماراتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت های زیر مجموعه وزارت صنعت از دولت دوازدههم تا سیزدهم

یکی از مدیران دوتابعیتی" ا.س.م" مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت های زیر مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت تبعه کشور امارات متحده عربی است و خانواده اش هم در آن کشور زندگی می کند. سوال اینحاست که چرا با مدیران دو تابعیتی در دولت رئیسی برخورد نمی شود؟

چرا با مدیران دو تابعیتی در دولت رئیسی برخورد نمی شود؟/ مدیرعامل اماراتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت های زیر مجموعه وزارت صنعت از دولت دوازدههم تا سیزدهم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سال هاست در خصوص پروژه نفوذ در کشور و مدیران دو تابعیتی هشدارهای لازم از سوی دستگاه های ذی ربط داده شده ولی متاسفانه همچنان این مدیران در سطح کلان و در جایگاه های مهم اقتصادی کشور حضور فعال دارند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یکی از مدیران دوتابعیتی ا.س.م مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت های زیر مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت تبعه کشور امارات متحده عربی است و خانواده اش هم در آن کشور زندگی می کند. پیشتر رسانه ها درباره حضور این مدیر در دولت قبل (دوازدهم) هشدار داده بودند، حالا همین مدیر در دولت سیزدهم علی رغم وعده کنار گذاشتن مدیران "دو تابعیتی" همچنان مشغول فعالیت در وزارتخانه مهم "صمت" است.

حال سوال اینجاست که وزیر ضمن چرا بعد از گذشت سه ماه از دولت جدید هنوز با این مدیران مماشات می کند و این افراد هنوز در پست های کلیدی حضور فعال دارند.

«ا. س.م» طی روزهای 26 لغایت 28 ژوئن 2011 (5 لغایت 7 تیرماه 1390) با حضور در امارات، آخرین مراحل اخذ اقامت خود و خانواده‌اش در این کشور را به انجام رساند.

وی در این مرحله پایانی اقامت، پس از انجام تست پزشکی با حضور در محکمه شهر دوبی نسبت به وفاداری و همکاری با دولت امارات به عنوان آخرین گام اخذ اقامت در این کشور ادای سوگند کرد.

در دوره دولت قبل «ا. س.م» که مجوز اقامت در امارات را تحت پوشش عضویت در هیئت مدیره یک شرکت خصوصی و به بهانه نقل و انتقالات مالی این شرکت اخذ کرده، منزلی را در ابوظبی تهیه و خانواده‌اش را هم به امارات منتقل کرده و حتی برای ترم تحصیلی آینده، فرزندانش را در مدرسه آمریکایی ابوظبی ثبت‌نام نموده است.

موضوع اقامت یک مدیر ارشد صنعتی-معدنی و خانواده‌اش در امارات که بر منابع سرشار معدنی کشور تسلط دارد، مسأله مهم و حساسی است که باید مورد توجه دستگاه‌های نظارتی کشور قرار گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر