کد خبر: 124756
A

رایزنی‌ ایران و کره‌جنوبی برای چگونگی پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل

خبرگزاری «یونهاپ» اعلانم کرد؛ تهران و سئول در حال رایزنی برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل هستند.

رایزنی‌ ایران و کره‌جنوبی برای چگونگی پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هیئتی از کره‌جنوبی در اوایل ماه ژانویه به وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای سفر کرده تا درخصوص دارایی‌های مسدودشده تهران در سئول رایزنی کنند

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری «یونهاپ»، پنج‌شنبه 20 ژانویه، به نقل از منابعی دولتی در سئول نوشت، رایزنی‌ها در این زمینه همزمان با ایالات متحده و سازمان ملل نیز در جریان است.

سازمان ملل متحد هفته گذشته به ایران هشدار داد که حق رأی خود را به دلیل عدم پرداخت بدهی خود به این سازمان که 18.4 میلیون دلار برآورد شده، فوراً از دست خواهد داد.

ایران بیش از 7 میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت در دو بانک «آی‌بی‌کی» و «ووری» کره‌جنوبی دارد. این مبلغ به‌دلیل تحریم‌های آمریکا در این دو بانک مسدود شده است.

به گفته کارشناسان، این موضوع و عدم آزادسازی این مبلغ توسط سئول، «بن‌بستی» در روابط بین دو کشور بوده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در اظهاراتی گفته بود که این کشور به دنبال «کانالی امن» برای پرداخت سریع‌تر حق عضویت تهران در سازمان ملل است.

پیشتر آمریکا موافقت کرده بود که مقداری از وجوه ایران در بانک «آی‌بی‌کی» برای حق عضویت ایران در سازمان ملل پرداخت شود.

ونگ کون چوی، معاون وزیر خارجه کره جنوبی که از چهارم ژانویه در وین به‌سر می‌برد، در دیداری با علی باقری‌کنی، همتای ایرانی خود، بر ضرورت آزادسازی منابع مالی ایران در کره‌جنوبی و پرداخت بدهی‌های سئول به تهران تأکید کرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر