کد خبر: 12639
A

عضو شورای شهر: آمارهای اولیه از زیر آوار ماندن 30 الی 40 نفر در پلاسکو حکایت دارد

آن چیزی که ابهامات را بیشتر می‌کند انحصارات خبری است که در محدوده عملیات اعمال شده است. انحصار خبری قطعا بازار شایعات را داغ می‌کنند.

عضو شورای شهر: آمارهای اولیه از زیر آوار ماندن 30 الی 40 نفر در پلاسکو حکایت دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رحمت الله حافظی، عضو شورای شهر تهران  در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو گفت: آمار اولیه که برای زیر آوار ماندگان تخمین زده می‌شد میان 30 الی 40 نفر بود، قبل از ریزش ساختمان حدود 300 نفر در ساختمان حضور داشتند ولی با توجه و همت آتش نشان‌ها این افراد از صحنه خارج می‌شوند . اما آمارهای اولیه که من از زمان حضورم درآنجا داشتم حدود 30 الی 40 نفر بودند. نیروی آتش نشانی فراخوانی داده است برای شمارش نیروهایش که 25 نفر برآورد کرده اند و ممکن است بقیه افراد عادی بوده باشند.
 
وی ادامه داد: آن چیزی که ابهامات را بیشتر می‌کند انحصارات خبری است که در محدوده عملیات اعمال شده است. انحصار خبری قطعا بازار شایعات را داغ می‌کنند، بنا بر دلایلی کاملا پذیرفته در برخی از مواقع عکاسان حضور نداشته باشند اما خبرنگاران رسمی نباید از صحنه عملیات به دور باشند و خبرهای ناقص در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
 
حافظی با بیان اینکه زمانی را برای مراسم تشیع پیکر این عزیزان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: مردم با حضور پرشور خود در این مراسم شرکت کنند و از قهرمانانی که سال‌ها برای حفظ سلامت مردم تلاش صادقانه و مخلصانه ای داشته اند تجلیل کنند.
 
عضوشورای شهر ادامه داد: تدابیر لازم باید توسط قوه قضاییه صورت بگیرد و مقصرین این حادثه شناسایی شوند و ضمن معرفی به مردم مورد مجازات قرار بگیرند.

این نماینده اصولگرا، با بیان اینکه قضاوت در این خصوص را باید برعهده تیم تخصصی بگذاریم، خاطرنشان کرد:به هیچ عنوان نظراتی که مطرح می‌شوند و دولت و شهرداری را محکوم کرده اند نمی‌تواند مبنای قضاوت مردم قرار بگیرد. هرکس از ظن خودش نگاه می‌کند و اظهار نظر می‌کند. باید منتظر بمانیم تا بررسی‌های کارشناسی صورت بگیرد.هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسانه ای فاقد ارزش و اعتبار است و نمی‌توان به استناد این قضاوت‎ها تصمیم گیری کنیم.-نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر