کد خبر: 128957
A

نیمی از کارکنان چرنوبیل توانستند پس از چهار هفته به خانه برگردند

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، برای اولین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین به گروهی از کارکنان نیروگاه تخریب‌شده چرنوبیل اجازه بازگشت به خانه داده شد. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره گفت: «اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که تقریباً نیمی از کارکنان پس از تقریباً چهار هفته کار در سایت تحت کنترل روسیه، سرانجام توانستند به خانه برگردند». بنابر این خبر این کارکنان "با کارمندان اوکراینی دیگر" جایگزین شدند.

نیمی از کارکنان چرنوبیل توانستند پس از چهار هفته به خانه برگردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دویچه وله: به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، برای اولین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین به گروهی از کارکنان نیروگاه تخریب‌شده چرنوبیل اجازه بازگشت به خانه داده شد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره گفت: «اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که تقریباً نیمی از کارکنان پس از تقریباً چهار هفته کار در سایت تحت کنترل روسیه، سرانجام توانستند به خانه برگردند». بنابر این خبر این کارکنان "با کارمندان اوکراینی دیگر" جایگزین شدند.

سربازان روسی در ۲۴ فوریه کنترل تاسیسات هسته‌ای از کار افتاده چرنوبیل در شمال اوکراین را به دست گرفتند. از آن زمان تا کنون، حدود ۱۰۰ تکنسین اوکراینی در محل محبوس شده ‌و تقریباً چهار هفته بدون تعطیلی کار می‌کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر