کد خبر: 129578
A

علی جمشیدی مدیرعامل شرکت زمزم شد/انتصابات کیلویی تا کی؟

انتصابات عجیب و غریب در دولت سیدابراهیم رئیسی صدای دوست و دشمن را بلند کرده است. از انتصابات فامیلی گرفته تا انتصابات فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق در بدنه اجرایی کشور بدون داشتن سابقه اجرایی خاص! انتصابات عجیب و غریب و بدون تخصص و سابقه در اکثر وزارتخانه‌های 19 گانه دولت اتفاق افتاده است که انتصاب رنجبران مجری برنامه دستخط در یکی از وزارتخانه‌های نیرو نمونه اخیر آنبوده است و آخرین آن هم نخواهد بود. اما گویا به امدن دولت رئیسی بقیه نهادها نیز در انتصابات عجیب و غریب گوی سبقت را از دولت ربودند و در یک رقابت باطل قرار گرفته اند. مثل انتصابات در هلدینگهای اقتصادی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان.

علی جمشیدی مدیرعامل شرکت زمزم شد/انتصابات کیلویی تا کی؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، انتصابات عجیب و غریب در دولت سیدابراهیم رئیسی صدای دوست و دشمن را بلند کرده است. از انتصابات فامیلی گرفته تا انتصابات فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق در بدنه اجرایی کشور بدون داشتن سابقه اجرایی خاص! 

انتصابات عجیب و غریب و بدون تخصص و سابقه در اکثر وزارتخانه‌های 19 گانه دولت اتفاق افتاده است که انتصاب رنجبران مجری برنامه دستخط در یکی از وزارتخانه‌های نیرو نمونه اخیر آنبوده است و آخرین آن هم نخواهد بود. اما گویا به امدن دولت رئیسی بقیه نهادها نیز در انتصابات عجیب و غریب گوی سبقت را از دولت ربودند و در یک رقابت باطل قرار گرفته اند. مثل انتصابات در هلدینگهای اقتصادی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان. 

قبل از سال جدید دیده‌بان ایران درباره انتصابات عجیب و غریب در شرکت بهنوش گزارش مفصلی را بر روی خروجی خود قرار داده بود. طبق آن گزارش «علی جمشیدی» دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان قائم مقام مدیرعامل شرکت بهنوش منصوب شده بود.  

«علی جمشیدی» اما تا قبل از شرکت بهنوش در مطبوعات فعالیت داشته و دبیر سیاسی روزنامه فرهیختگان (وابسته به دانشگاه آزاد) را بر عهده داشته است. اینکه چگونه بدون هیچ رزومه و رشته مرتبطی سر از بهنوش در آورده همچنان سوال بزرگی است که پاسخ روشنی در این باره همچنان در دسترس نیست. 

حالا باز خبر آمده که علی جمشیدی به سمت قائم مقامی مدیرعامل شرکت بهنوش قانع نبوده و سمت جدیدتری اختیار کرده است؛ «مدیرعامل شرکت زمزم». 

شرکت زمزم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشابه در ایران و در حال حاضر در مالکیت بنیاد مستضعفان است؛  این گروه شامل ۱۶ شرکت است. شرکت زمزم ایران شرکت مادر شرکت‌های نوشابه‌سازی گروه زمزم محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده است. قدیمی‌ترین شرکت در این گروه شرکت زمزم تهران می‌باشد که پیش از انقلاب ایران، در سال ۱۹۵۴ تأسیس شده‌است.  

گروه زمزم نوشابه‌های مختلف با طعم کولا، پرتقالی، لیمو و … تولید می‌کند. این گروه محصولات خود که مارک زمزم بر خود دارند را در خارج از ایران هم به‌فروش می‌رساند. تا پیش از انقلاب، کارخانه‌های این گروه محصولات شرکت پپسی را تولید می‌کردند. همچنین در حال حاضر دوغ آبعلی نیز جزو محصولات تولیدی این شرکت است. 

«علی جمشیدی» دارای کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس بوده و طبق اطلاعاتی که درمورد بازار کار این رشته منتشر شده می‌توانسته با این مدرک می‌توانسته در این مراکز وزارت خانه جهاد کشاورزی، سازمان جنگل ها و مراتع کشور، موسسات تحقیقاتی منابع طبیعی، مراکز دولتی دیگر از قبیل وزارت آموزش و پرورش، شهرداری ها ، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان محیط زیست، طرح‌های جنگل‌داری خصوصی، شرکت‌های بهره‌برداری از جنگل‌ها، نهالستان‌های جنگلی خصوصی و  شرکت های مشاوره منابع طبیعی برای تامین کادر کارشناسی خود آن هم به شرط گذراندن مراحل و مدارج پایه مشغول فعالیت باشد. 

آقای علیرضا جمشیدی نه تنها در این مراکز قعالیتی نداشته بلکه بیشتر عمر خود را در مطبوعات سپری کرده است. او دبیر سیاسی خبرگزاری نسیم و سپس بعد از تعطیل شدن این خبرگزاری مسئول باشگاه توانا خبرگزاری فارس بوده و چند سالی هم بود که به دلیل برخی اختلافات به روزنامه فرهیختگان نقل مکان کرد. اینکه چطور علی جمشیدی با این رزمه کاری مدیرعامل شرکت زمزم شده جای سوال است که باید مسئولان بنیاد مستضعفان و آقای فلاح پاسخگو باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر