کد خبر: 129643
A

شوک توقف مذاکرات احیای برجام به بازار/ پیش‌بینی معامله‌گران از قیمت دلار و سکه

بازار ارز و طلا از روز گذشته شاهد صعود قیمت دلار، سکه و درهم بود.

شوک توقف مذاکرات احیای برجام به بازار/ پیش‌بینی معامله‌گران از قیمت دلار و سکه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بازار ارز و طلا از روز گذشته شاهد صعود قیمت دلار، سکه و درهم بود.

قیمت دلار عصر دیروز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در مقایسه با روز دوشنبه ۴۰۰ تومان بالا رفت و به قیمت ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. معامله گران معتقدند در صورتی که نرخ دلار در این محدوده تثبیت شود  احتمال رسیدن آن به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان هم وجود دارد.  

دلار در بازار متشکل ارزی هم افت اندکی را ثبت کرد و بر روی ۲۵ هزار و ۱۵۸ تومان ایستاد که در مقایسه با روز گذشته ۲۳ تومان پایین رفته بود.  

تداوم رشد نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار ارز دو روز قبل ۱۲۰ تومان رشد کرد و در بازار دیروز با ۱۰۰ تومان رشد بر روی ۷ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۷۳۱ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود.  انتظار می رود امروز (چهارشنبه) هم شاهد افزایش مشخص قیمت انواع ارز باشیم  

سیگنال صعودی قیمت دلار سکه و طلا 

قیمت اونس طلا از روز گذشته نزولی بود. این فلز گران بهای جهانی امروز با ۱۹۲۷ دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته تقریبا ۵ دلار پایین رفته بود.

در بازار داخلی ایران عصر دیروز (سه شنبه) قیمت سکه و قیمت طلا  با سیگنال صعودی قیمت دلار پرواز کرد.  قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تومان بود که در مقایسه با روز گذشته ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.  روند صعودی قیمت سکه امروز هم ادامه داشت. سکه روز دوشنبه با ۱۱۰ هزار تومان افزایش از سطح حساس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرده بود. قیمت سکه دیروز هم به سرعت خود افزود  بر روی ۱۲ میلیون و۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت.  انتظار می رود امروز چهارشنبه بازار شاهد افزایش نرخ سکه و طلا باشد. 

 با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و ۱.۲۱ درصد بود.   

شوک برجام به بازار ارز 

مذاکرات وین همچنان در حال توقف است اطلاعات نادرست منتشر شده از سوی فعالان سیاسی و رسانه ای  و خبرگزاری های نزدیک به دولت موجب سردرگمی بازار شده است.

 برخی از معامله گران از طولانی شدن مذاکرات بدبین هستند و یکی از عواملی که زمینه ساز افزایش قیمت دلار شده است می تواند همین باشد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر