کد خبر: 132834
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ خرداد ۱۳۵۸؛

مهندس مهدی بازرگان: حقوق بازنشستگی استادی برای من کافی است

گزارش امروز دیدبان تاریخ اختصاص دارد به نامه ای که مهندس بازرگان درباره حقوق بازنشستگی خود برای دانشگاه تهران نوشته بودند که متن خبر بدین شرح است؛ مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دانشگاه تهران متذکر شد ترجیح میدهد در مقام نخست وزیری نیز به همان حقوق بازنشستگی استادی دانشگاه تهران بسنده کند.

مهندس مهدی بازرگان: حقوق بازنشستگی استادی برای من کافی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان روز دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. این نشریه چاپ صبح تهران که آنروزها دوازدهمین سال انتشارش را سپری می کرد تیتر یک امروز خود را به سخنان دکتر حسن نزیه رئیس کانون وکلا و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفت در دومین روز کنگره سراسری وکلای دادگستری ایران اختصاص داده که در روزهای آتی بسیار هم جنجالی شد. آیندگان برای متن کامل سخنان وی این تیتر را انتخاب کرد؛ با ۱۲ میلیارد دلار ذخیره ارزی فقیر نیستیم. 

IMG_20220528_072313_604

از دیگر خبرهای امروز روزنامه میتوان به انتشار طرح قانون اساسی تا پایان هفته، استعفای رحمت الله مقدم مراغه ای استاندار آذربایجان شرقی از سمت خود به سبب آنچه که وی دوگانگی قدرت خوانده و کارکردن را بسیار سخت کرده و پیام یاسر عرفات به حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی پس از ترور ناموفق وی و جمع آوری اسلحه های غیرمجاز در خرمشهر اشاره نمود.

اما سوژه امروز دیدبان تاریخ  اختصاص دارد به نامه ای که مهندس بازرگان درباره حقوق بازنشستگی خود برای دانشگاه تهران نوشته بودند که متن خبر بدین شرح است؛

مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دانشگاه تهران متذکر شد ترجیح میدهد در مقام نخست وزیری نیز به همان حقوق بازنشستگی استادی دانشگاه تهران بسنده کند. مدیریت دانشگاه تهران دیروز ضمن اعلام این مطلب یادآور شد، نخست وزیر این موضوع را طی نامه شماره ۳۱۲۷۰ مورخه ۲۲ اسفند ۵۸ به دانشگاه تهران اعلام کرده است. 

IMG_20220528_072319_628

مهندس مهدی بازرگان که استاد بازنشسته دانشگاه تهران است از جمله کسانی است که بموجب لایحه قانونی رفع آثار محکومیت های سیاسی طبق حکم صادره از دانشگاه تهران بجای حقوق وظیفه از حقوق بازنشستگی در پایه ده استادی استفاده می کند. حقوق بازنشستگی استادی در پایه ده استادی ۹ هزار تومان است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر