کد خبر: 136005
A

آزمایش‌های مثبت کرونا در اصفهان ۱۰ برابر شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آزمایش‌های مثبت کرونا نسبت به چهار هفته گذشته در استان بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است و هم‌اکنون ۲ شهرستان خوانسار و نطنز در وضعیت قرمز و بسیار پُرخطر قرار دارند.

آزمایش‌های مثبت کرونا در اصفهان ۱۰ برابر شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آزمایش‌های مثبت کرونا نسبت به چهار هفته گذشته در استان بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است و هم‌اکنون ۲ شهرستان خوانسار و نطنز در وضعیت قرمز و بسیار پُرخطر قرار دارند.

پژمان عقدک،  افزود: همه آمار مربوط به بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان همچنان روند صعودی طی می‌کند که بیشترین نرخ افزایش مربوط به نتایج مثبت آزمایش کرونا در بین مراجعه‌کنندگان و بیماران سرپایی است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز شنبه ۲۵ تیر، ۲ شهرستان نطنز و خوانسار در وضعیت قرمز (بسیار پُرخطر) و اصفهان، فریدونشهر، سمیرم و چادگان در وضعیت نارنجی(پُرخطر) قرار گرفتند، اظهار داشت: تعداد شهرستان‌های آبی (عادی) نیز از ۱۴ شهرستان استان در هفته گذشته به پنج شهرستان در هفته جاری کاهش یافت و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) هستند.

وی با هشدار در باره احتمال افزایش شهرهای قرمز استان اصفهان در هفته آینده ادامه داد: قرمز شدن وضعیت برخی مناطق بدلیل افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی اتفاق می‌افتد که مسائلی مانند رفت و آمدهای داخل و خارج شهرستانی و سیستم ایمنی افراد در آن نقش دارد.

عقدک با اشاره به اینکه نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در استان به ۴۰ تا ۵۰ درصد در روزهای اخیر رسیده است، خاطرنشان کرد: میزان بستری در بیمارستان‌ها نیز به بیش از ۳۰۰ نفر و بیماران بدحال بستری در بخش مُراقبت‌های ویژه به بیش از ۳۰ نفر رسیده و تعداد افراد بستری نسبت به افراد ترخیصی در روز نیز فزونی یافته است.

وی با بیان اینکه در چهار روز گذشته در مجموع چهار فوتی قطعی ناشی از کرونا در استان داشتیم، افزود: بیشتر افراد مبتلا به کرونا در زمان حاضر دارای علائم تنفسی و برخی از آنها گوارشی هستند.

وی با تاکید براینکه در زمان حاضر بیمارستان‌های استان هیچ مشکلی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی ندارند، تاکید کرد: با این حال لازم است افراد علامت‌دار در زمینه کرونا، نسبت به قرنطینه کردن خود اقدام کنند زیرا قدرت سرایت زیر سویه "Ba۵ " که در زمان حاضر در حال انتشار است، از سویه اُمیکرون نیز بیشتر است.

عقدک همچنین با بیان اینکه روند واکسیناسیون کرونا در یک هفته اخیر در استان بسیار بهتر شده است، خاطرنشان کرد: اسامی مراکز بهداشت و مُنتخب واکسیناسیون در پایگاه‌های اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان اصفهان منتشر شده است.

وی در باره مباحث مربوط به تاریخ انقضای واکسن‌های کرونا تصریح کرد: مردم هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند و البته این حق را هم دارند که هنگام واکسیناسیون، تاریخ انقضای واکسن را مشاهده کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: واکسن‌های کرونای موجود، نخستن بار است که تولید شده‌اند و اگر واکسنی از نظر پایداری، کیفیت و اثربخشی و بر اساس مستندات تولیدکننده توسط مراجع ذیصلاح تایید شود، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر