کد خبر: 136932
A

بهترین و بدترین مواد شیمیایی مضر برای پوست و مو از زبان پیشگامان شیمی

پوست و مو جزو اجزای مهم و حساس بدن ما انسان‌ها هستند. پوست ما وظایف متعددی نظیر حفاظت از اعضای بدن، استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، رباط‌ها و اعصاب را بر عهده دارد؛ پس می‌توان آن را جزو اعضای حیاتی بدن دانست که مراقبت از آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب ما برای محافظت از پوست و مو از مواد مختلف آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنیم.

بهترین و بدترین مواد شیمیایی مضر برای پوست و مو از زبان پیشگامان شیمی

به گزارش دیده بان ایران: این مواد از طریق پوست جذب بدن ما می‌شوند از این رو است که استفاده از این مواد با سلامتی ما ارتباط مستقیمی دارد. در صورتیکه از مواد آرایشی و بهداشتی که با مواد اولیه‌ی نامرغوب تولید شده باشند یا برخی ترکیبات مضر برای انسان در آن‌ها به کار رفته باشد، می‌تواند سلامت ما را تهدید کند. در این مقاله تصمیم داریم درباره‌ی مواد شیمیایی مضر برای پوست و مو و اثرات مواد شیمیایی بی‌کیفیت بر سلامت پوست و مو با شما صحبت کنیم. با ما در پیشگامان شیمی همراه باشید.

مواد شیمیایی1

جهت خرید مواد شیمیایی از پیشگامان شیمی میتوانید از سایت مجموعه و یا شماره تماس های مستقیم ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲ از خدمات مشاوره رایگان خرید و فروش مواد اولیه شیمیایی استفاده کنید

مواد شیمیایی مضر چیست؟

مواد شیمیایی مضر به مواد گفته می‌شود که در زمان استفاده یا پس از جذب شدن در پوست می‌تواند بر سلامت انسان تاثیر بگذارند و موجب بروز مشکلاتی نظیر اختلال در غدد درون ریز، افزایش احتمال سرطان، ریزش مو و ... شود. علاوه بر این مواد که ذاتا سلامت انسان را تهدید می‌کنند، استفاده از مواد اولیه‌ی مجاز اما نامرغوب نیز می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد پس تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی باید سعی کنند که مواد اولیه‌ی با کیفیت را تهیه و برای تولید لوازم آرایشی و بهداشت که با مستقیما با سلامت انسان در ارتباط هستند، از این مواد استفاده کند.

انواع مواد شیمیایی مضر

مواد شیمیایی مختلفی وجود دارند که برای پوست و مو مضر هستند. در ادامه به معرفی برخی از مواد مضر برای پوست و مو می‌پردازیم.

مواد شیمیایی مضر برای پوست

1- فتالات در مواد آرایشی

فتالات‌ یک ماده‌ی شیمیایی است که معمولا در رایحه‌های مصنوعی، مواد براق کننده و برخی از لوازم آرایشی استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند غدد درون ریز را مختل کند. اختلال در غدد درون ریز موجب مشکلاتی نظیر بلوغ زودرس در دختران، سرطان پستان در زنان مسن و تضعیف استروژن در سیستم‌های کشت سلولی شود.

2- تری ‌کلوسان

تری کلوسان ماده‌ای شیمیایی است که معمولا در صابون‌های ضد باکتری، فوم‌های اصلاح، دئودورانت‌ها، دهان‌شویه‌ها و خمیر دندان یافت می‌شود. هدف از استفاده از این ماده جلوگیری از کپک زدن و رشد قارچ‌ها است. تری کلوسان ممکن است بر هورمون‌‌ها به خصوص تیروئید تاثیر بگذارد؛ علاوه بر این، تری کلوسان می‌تواند رشد طبیعی سینه را نیز مختل کند.

3- آلومینیوم

آلومینیوم یک فلز سمی است که در برخی از دئودورانت‌های ضد تعریق استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی می‌تواند بر هورمون استروژن اثر بگذارد و عملکرد غدد درون ریز بدن را مختل کند.

4- ایمیدازولدینیل

ایمیدازولدینیل یکی از مواد شیمیایی است که در محصولات مراقبتی پوست، شامپوها، نرم کننده‌ها و مواد شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده اغلب موجب آزادسازی فرمالدئید می‌شود. ایمیدازولدینیل می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل دردهای عضلانی، سردرد، اختلال در خواب و حساسیت‌های پوستی می‌شود.

مواد شیمیایی مضر در کرم مرطوب کننده

اغلب ما در طول روز از کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌کنیم. برخی از کرم‌های مرطوب کننده حاوی مواد شیمیایی باشند که برای سلامت بدن ما ضرر داشته باشند.

1- پارابن‌ها (متیل، بوتیل، اتیل و پروپیل)

این مواد شیمیایی در برخی مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد می‌توانند موجب اختلال در هورمون‌های بدن شوند.

2- روغن معدنی

روغن معدنی مخلوطی مایع است که از نفت بدست می‌آید. از این ماده در برخی از کرم‌های مرطوب کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانیکه این ماده  پوست را بپوشاند باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و این مسئله آکنه و سایر مشکلات پوستی را به همراه دارد.

3- پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول یکی از مواد شیمیایی است که در برخی از مرطوب‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده قدرت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد اما افرادی که دارای پوست‌های حساس و خشک هستند نباید از مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی این مواد هستند استفاده کنند.

جهت خرید پروپیلن گلیکول از پیشگامان شیمی از این آدرس استفاده کنید:  https://irchem.ir/buy-propylene-glycol

مواد شیمیایی مضر برای مو

مو بخش از بدن ما است که در ظاهر هر شخصی تاثیر زیادی می‌گذارد؛ به همین دلیل باید سعی کنید به مراقبت از آن اهمیت زیادی دهید و موادی که ممکن است سلامت آن‌ها را به خطر بیاندازد استفاده نکنید. در این بخش به معرفی مواد مضر برای مو می‌پردازیم.

مواد شیمیایی مضر شامپو

بیشترین ماده‌ای که با موها در ارتباط است و در طول هفته مرتبا مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامپوها هستند. از این رو باید مواد شیمیایی مضر در شامپوها را بشناسید و سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید که این مواد را در ترکیبات خود مورد استفاده قرار نداده‌اند.

اتیلن اکسید

اتیلن اکسید یک ماده شیمیایی است که در شامپوها به عنوان عامل کف کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی معتقدند که این ماده می‌تواند سرطان‌زا باشد و با سرطان پستان مرتب است.

آیا مواد آرایشی زنانه حاوی مواد شیمیایی مضر هستند؟

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد برخی از مواد آرایشی و بهداشتی حاوی موادی هستند که می‌توانند سلامت هر شخصی را به مخاطره بیاندازند. بهتر است این مواد را به خاطر بسپارید و پیش از اینکه اقدام به خرید کنید به ترکیبات موجود در آن محصول آرایشی توجه کنید و در صورتیکه از مواد بی‌خطر استفاده شده بود، نسبت به خرید آن اقدام کنید. بهتر است از برندهایی استفاده شود که به سلامت مصرف‌کنندگان اهمیت می‌دهند و از مواد خطرناک و مضر در تولیدات خود استفاده نمی‌کنند یا میزان استفاده از این مواد به صورت حداقلی باشد.

مواد اولیه مرغوب برای تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی را از کجا بخریم؟

همانطور که گفته شد علاوه بر مواد شیمیایی خطرناک و مضر، استفاده از مواد اولیه‌ی نامرغوب در تولید مواد آرایشی و بهداشتی می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد. تولیدکنندگانی که سعی دارند مواد اولیه‌ی با کیفیت برای تولیدات آرایشی و بهداشتی خود تهیه کنند، می‌توانند از محصولات شرکت پیشگامان شیمی استفاده کنند. شرکت پیشگامان شیمی با تکیه بر تجربه‌ای که در سال‌های فعالیت خود کسب کرده‌ است توانسته شرکای تجاری خوبی در ایران و برخی کشورهای جهان نظیر چین، ترکیه، آلمان، هند و ... داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ی این شرکت، نسبت به کیفیت محصولات تولید شده اطمینان حاصل کنید. برای سفارش و خرید می‌توانید از طریق سایت یا تماس با پشتیبانی اقدام کنید.

جمع‌بندی درباره مواد شیمیایی مضر

پوست و مو از اجزای مهم بدن ما هستند به همین دلیل باید به مراقبت از آن‌ها اهمیت ویژه‌ای بدهیم. محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی موجود دارد که برای مراقبت از پوست و مو تولید شده‌اند. از آنجا که محصولات مراقبتی پوست و مو جذب بدن می‌شوند، پس این مواد با سلامت ما ارتباط مستقیم دارند و در صورتیکه از مواد بهداشتی که از مواد اولیه‌ی نامرغوب ساخته شده‌اند یا مواد مضر در آن‌ها به کار برده شده باشند، استفاده کنیم می‌تواند سلامت ما را به خطر بیاندازد.

گفتنی است، جهت تماس و مشاوره در زمینه مواد اولیه شیمیایی می توانید با پیشگامان شیمی در ارتباط باشید:

آدرس وبسایت : https://irchem.ir شماره مشاوره : ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲

جهت مطالعه بیشتر : hamshahrionline.ir/x7T2P

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر