کد خبر: 140209
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ مهر ۱۳۵۸؛

منحل شدن دانشسراهای هنر در ۹ شهر کشور از سال تحصیلی جدید

دولت ترمیم شد، کابینه بازرگان ترمیم شد، وزیران جدید برنامه های خود را اعلام کردند و وزارت نفت تاسیس شد‌. تیتر نخست سه روزنامه کیهان، جمهوری اسلامی و بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی شنبه ۷ مهر سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به ترمیم کابینه دولت موقت جمهوری اسلامی.

منحل شدن دانشسراهای هنر در ۹ شهر کشور از سال تحصیلی جدید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دولت ترمیم شد، کابینه بازرگان ترمیم شد، وزیران جدید برنامه های خود را اعلام کردند و وزارت نفت تاسیس شد‌. تیتر نخست سه روزنامه کیهان، جمهوری اسلامی و بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی شنبه ۷ مهر سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به ترمیم کابینه دولت موقت جمهوری اسلامی.

 روزنامه جمهوری اسلامی درباره تشکیل وزارت نفت نوشته است که تشکیل وزارت نفت، ضربه مهلکی به روابط طاغوتی و ضد توحیدی در شاهرگ اقتصادی کشور است. اخبار نماز جمعه تهران نیز طبق روال هر هفته، در صفحات اول روزنامه ها بازتاب داشته است و برای این هفته سخنان آیت الله منتظری در نماز جمعه دیروز تهران با این عناوین به چاپ رسیده است؛ تفکیک دین و سیاست از حیله های استعمارگران است و سرنوشت مملکت به شوراها و مجلس شورا وابسته است. همچنین نقل قولی از امام خمینی در دیدار با کارگران و کارکنان صنعت نفت جلب توجه می کند که گفته اند؛ هر کس در هر مقامی باشد اگر خیانت کند محاکمه میشود و هیچ اغماضی هم نمی شود. احضار حسن نزیه توسط دادستانی انقلاب و اعلام‌ محاکمه وی و اعلام شرایط مسافرت، کار و تحصیل در انگلستان نیز از جمله تیترهای مهم این سه روزنامه به شمار می روند. و اما خبری درباره تعطیلی دانشسراهای هنر در ۹ شهر کشور و شرایط ادامه تحصیل دانش آموختگان این مراکز عنوان مطلبی است که برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم به نقل از روزنامه بامداد امروز؛

دانشسراهای هنر در شهرهای زاهدان، کرمان، شیراز، سنندج، اهواز، تبریز، مشهد، گرگان و تهران از آغاز سال تحصیلی ۵۹ - ۱۳۵۸ منحل شد

photo_2022-09-28_18-53-05

وزارت آموزش و پرورش طی دستورالعملی که در روز ۳۱ شهریور در شش ماده صادر کرده است ضمن اعلام انحلال دانشسراهای مذکور یادآور شده است؛ 

چون عموما دانشسراهای هنر در جهت گسترش اهداف هنر تباهی آفرین نظام فاسد گذشته بنیان نهاده شده و نوجوانان‌ را در جهت منافع شیطانی خویش پرورش می دادند لذا در جلسه ای که با حضور هیاتی از متخصصان و افراد ذیصلاح تشکیل شد این تصمیم گرفته شد بر اساس همین دستورالعمل دانش آموزان دانشسراها به مراکز آموزشی غیر از دانشسراهای مقدماتی منتقل می شوند و دانش آموزان فارغ التحصیل سال اول و دوم و سوم دانشسراهای هنر می توانند در سالهای بالاتر در رشته های خدمات دبیرستانی یا هنرستانهای نقاشی و غیره ادامه تحصیل دهند. 

photo_2022-09-28_23-44-59

در قسمتهای دیگری از این دستورالعمل آمده است که ساختمان، تجهیزات و وسایل این دانشسراها در اختیار اداره کل آموزش و پرورش هر استان قرار می گیرد و نیز کادر آموزشی و اداری این دانشسراها اگر مستخدم وزارت آموزش و پرورش هستند در اختیار اداره کل استان قرار می گیرند تا از وجود آنان استفاده شود و در غیر اینصورت به ادارات تابعه خود برمیگردند. 

photo_2022-09-28_22-41-22

در پایان این بخشنامه که به امضای مرتضی کتیرائی معاون پژوهش و نوسازی آموزش وزارت آموزش و پرورش صادر شده است آمده است؛ آموزش و پرورش هیچگونه تعهد و مسئولیتی در جهت استخدام دانش آموزان این دانشسراها که در سالهای بعد از دبیرستانهای آموزش و پرورش فارغ التحصیل میشوند نخواهد داشت.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر