کد خبر: 143333
A

مشکل جدید اینترنت در کشور؛ قید آپلود فایل‌های خود را بزنید!

کارشناسان و کاربران می‌گویند در دو، سه روز اخیر موقع آپلود فایل‌های حجیم، مثل ویدیو، سرعت ناگهان افت کرده و بارگذاری و ارسال فایل شدیدا کند می‌شود.

مشکل جدید اینترنت در کشور؛ قید آپلود فایل‌های خود را بزنید!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کاهش شدید سرعت آپلود تازه‌ترین مشکلی است که کاربران اینترنت در ایران طی روزهای اخیر تجربه کرده‌اند. کارشناسان و کاربران می‌گویند در دو، سه روز اخیر موقع آپلود فایل‌های حجیم، مثل ویدیو، سرعت ناگهان افت کرده و بارگذاری و ارسال فایل شدیدا کند می‌شود.

آمارهای به‌دست‌آمده از اسپیدتست هم این اختلال را تأیید می‌کند. براساس این آمارها، سرعت آپلود از سرور ایران با VPN (فیلترشکن) غیر فعال، ۲.۲۴ مگابیت بر ثانیه و با VPN فعال ۰.۲۱ مگابیت  بر ثانیه را نشان می‌دهد. این در حالی است که سرعت آپلود از یک سرور در آلمان نزدیک به ۳ مگابیت  بر ثانیه است.

یکی از کارشناسان حوزه آی‌تی این اختلال را این طور توضیح می‌دهد: تجربه شخصی من با چند اینترنت مختلف از همراه اول و ایرانسل تا مخابرات و زی‌تل و شاتل این است که به محض این که شروع به آپلود کردن یک فایل حجیم می‌کنید، ابتدا سرعت خیلی خوب است اما یک دفعه کاهش پیدا می‌کند.

وقتی VPN روشن باشد و بخواهید فایلی بارگذاری کنید VPN قطع می‌شود: نکته دیگری که در زمان آپلود و ارسال فایل وجود دارد این است که اگر VPN داشته باشید و روی آن شروع به ارسال فایل کنید، سرعت پایین آمده، در VPN اختلال ایجاد شده و قطع می‌شود.

با وجود نظرات کارشناسان، گزارش کاربران و سنجش سرعت ازطریق ابزارها، روابط عمومی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول در پاسخ به زومیت اعلام کردند چنین مشکلی وجود نداشته و در این زمینه «از سمت اپراتور محدودیتی وجود ندارد».

منبع: زومیت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر