کد خبر: 147615
A

رسوایی اسناد طبقه‌بندی شده برای بایدن و دموکرات‌ها

بایدن سال ۲۰۲۲ را به پایان رساند و اولین هفته سال ۲۰۲۳ را در سرپیچی از قانون سپری کرد. حالا او یک بار دیگر در موضع دفاع است. او این احساس را دوست ندارد. ولی بهتر است عادت کند.

رسوایی اسناد طبقه‌بندی شده برای بایدن و دموکرات‌ها

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ 

پایگاه واشنگتن فری بیکن در مقاله ای در خصوص اسناد کشف شده از دفتر کار بایدن نوشت: بهترین دو ماه جو بایدن از زمان ریاست‌جمهوری در غروب ۹ ژانویه به پایان رسید، زمانی که وکلای کاخ سفید فاش کردند که اسناد محرمانه مربوط به سال‌های معاون رئیس جمهور بایدن بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در دفتر وی در واشنگتن دی سی ذخیره شده است. چند روز بعد، کاخ سفید تایید کرد که اسناد محرمانه دیگری در داخل گاراژ بایدن در ویلمینگتون، دلاور پیدا شده است. در ۱۲ ژانویه، مریک گارلند، دادستان کل، یک بازرس ویژه را برای تحقیق در مورد اینکه آیا بایدن قانون را زیر پا گذاشته مامور کرد. او همچنین فاش کرد که سند دیگری کشف شده است و رسوایی بیشتر شد.

این نشریه اضافه کرد: بایدن ناگهان قانونمدار شد و دموکرات ها و متحدان رسانه ای آنها به اختلافات بین پرونده بایدن و رئیس جمهور سابق ترامپ اشاره کردند، کسی که به دلیل برخورد نامناسب با اسناد طبقه بندی شده و اقدامات خود پس از انتخابات ۲۰۲۰ تحت بازجویی ویژه قرار دارد. این اقدام نتوانست جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا آنها به سرعت این جنجال را به فهرست تحقیقات خود اضافه کردند. آنها می خواهند بدانند که چرا این اخبار برای مدت طولانی مخفی نگه داشته شده است و آیا این اسناد به هیچ وجه به نفوذ هانتر و جیمز بایدن مرتبط است یا خیر. سوالاتی عادلانه به نظر می رسند.

بایدن در موضع دفاعی است؛ بهتر است عادت کند!

بیشتر بخوانید:

بایدن: تعجب کردم!/مردم می‌دانند من جدی می‌گیرم

اسناد محرمانه درباره ایران در دفتر پیشین بایدن یافت شد

 

 

 

فری بیکن با اشاره به اینکه این خبر نمی توانست در زمان بدتری برای رئیس جمهور منتشر شود نوشت: بایدن از نوامبر گذشته، زمانی که دموکرات‌ها از فروپاشی میان دوره‌ای اجتناب کردند و حزب جمهوری‌خواه وارد اتهامات تفرقه‌انگیز شد، در مسیر پیروزی قرار داشتند. در ماه دسامبر، بایدن پیروزی های قانونی در زمینه ازدواج همجنس گرایان و بودجه دولتی به دست آورد و میزبان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید بود. او سال جدید را با یک رویداد دو حزبی در کنتاکی در کنار رهبر جمهوریخواه سنا میچ مک کانل آغاز کرد. در همین حال، جمهوری خواهان مجلس درگیر دعوای شرم آور، هرچند بالقوه سازنده، بر سر رئیس مجلس نمایندگان شدند. در مورد اقتصاد، بازار کار همچنان خوشحال است. قیمت بنزین نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. تورم ممکن است کاهش یابد. ضمن اینکه محبوبیت بایدن در حال افزایش بود.

این رسانه آمریکایی رویداد مک کانل را پیش نمایشی از استراتژی بایدن برای سال آینده دانست و اضافه کرد: جاش کراوشار از آکسیوس اولین کسی بود که به این نکته اشاره کرد که رئیس جمهور "بی سر و صدا به میدان می آید" زیرا او پایه و اساس یک کمپین انتخاب مجدد را می گذارد. برجسته کردن پروژه‌های زیربنایی مجاز توسط صورت‌حساب‌های هزینه‌های او، همانطور که بایدن در کنتاکی انجام داد، بخشی از این طرح است. به نظر می رسد مسائل دیگری نیز وجود دارند. یک روز پس از سفر خود به ایالت بلوگرس، بایدن سخنانی درباره مهاجرت ایراد کرد و اقداماتی را برای کاهش بحران در مرز جنوبی پیشنهاد کرد. در ۸ ژانویه، او از ال پاسو، در امتداد بخشی از دیوار مرزی بازدید به عمل آورد. در ۹ ژانویه، یکی از اعضای کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی این احتمال را مطرح کرد که دولت فدرال ممکن است اجاق گاز را ممنوع کند. این اظهارات خشم عمومی را برانگیخت که هم کمیسیون و هم کاخ سفید را به سمت تغییر مسیر برانگیخت. سپس، در ۱۲ ژانویه، بایدن در مقاله ای در وال استریت ژورنال به تشریح راه هایی پرداخت که او و جمهوری خواهان می توانند با یکدیگر برای کاهش نفوذ بد فناوری های بزرگ همکاری کنند. بایدن نوشت: «مسائل سیاستی زیادی وجود خواهد داشت که در کنگره جدید درباره آنها اختلاف نظر داریم، اما پیشنهادهای دو حزبی برای محافظت از حریم خصوصی و فرزندانمان، جلوگیری از تبعیض، استثمار جنسی، و تعقیب سایبری و مقابله با رفتارهای ضدرقابتی نباید ما را از هم جدا کند.»

فری بیکن افزود: موج قرمز ممکن است در سال ۲۰۲۲ در سراسر کشور تحقق نیافته باشد، اما اینطور نیست که رئیس جمهور حزب خود را به یک پیروزی باورنکردنی برساند. جمهوریخواهان با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان پیروز شدند. و طی رقابت ها در آیووا، اوهایو، جورجیا و فلوریدا نشان دادند که چگونه با هم عمل می کنند و می تواند به طور موثر در سال ۲۰۲۴ رقابت کنند.

این نشریه آمریکایی در پایان نوشت: درام اسناد کشف شده، بایدن را به عنوان یک ریاکار معرفی می کند. درست زمانی که شروع به بلند شدن می کرد، او را به زمین می آورد. این به جمهوری خواهان در حالی که گرد و غبار دعوای رئیس مجلس نمایندگان را از بین می برند کمک می کند و کمیته تحقیقاتی را شکل می دهد. این دردسر دیگری برای رئیس‌جمهوری است که هرگز در مورد رابطه‌اش با لابی خانوادگی و کسب و کار و مشاوره اش صداقت به خرج نداده است.

بایدن سال ۲۰۲۲ را به پایان رساند و اولین هفته سال ۲۰۲۳ را در سرپیچی از قانون سپری کرد. حالا او یک بار دیگر در موضع دفاع است. او این احساس را دوست ندارد. ولی بهتر است عادت کند.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر