کد خبر: 148700
A

سخنگوی شورای شهر: تهران ۱۱۹ ساختمان ناایمن دارد

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی تهران به سایت بهارستان ایران گفت: طی ۷ ماه اخیر، تعداد ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران، شناسایی شده بود که شهرداری تهران در نامه اخیر خود به شورای شهر بیان کرده است که پس از انجام پایش‌های مربوطه، این تعداد به ۱۱۹ ساختمان ناایمن کاهش یافته است.

سخنگوی شورای شهر: تهران ۱۱۹ ساختمان ناایمن دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «مهدی عباسی» سخنگو و عضو شورای شهر تهران، در پاسخ به این پرسش که ساختمان‌های ناایمن در تهران، همانند بمب ساعتی، هستند و شهرداری تهران از انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن، خودداری می‌کند؛ علت این رویکرد شهرداری، چیست؟ به سایت بهارستان ایران گفت: من معتقد هستم که شهرداری تهران، باید درخصوص انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت که مطابق قانون باید منتشر شود و جزو خواسته‌های مردم است در اسرع وقت، اقدام کند.

وی افزود: بنده، پیرامون مکاتبه‌هایی که با شهرداری تهران درخصوص انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن، داشته‌ام؛ چند روز پیش در همین خصوص، نامه‌ای از شهرداری به کمیسیون شهرسازی شورای شهر، فرستاده شده است و درخصوص لیست نهایی ساختمان‌های ناایمن تهران، توضیحاتی ارائه شده است.

عباسی اظهار داشت: طی ۷ ماه اخیر، تعداد ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران، شناسایی شده بود که شهرداری تهران در نامه اخیر خود به شورای شهر بیان کرده است که پس از انجام پایش‌های مربوطه، این تعداد به ۱۱۹ ساختمان ناایمن کاهش یافته است.

سخت‌گیری درخصوص تشخیص ساختمان‌های ناایمن

رئیس کمیسیون شهرسازی تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران برای تشخیص ساختمان‌های ناایمن چه معیارهایی را مدنظر قرار داده است؟ به بهارستان ایران، گفت: استانداردهای لازم و سخت‌گیرانه برای تشخیص ساختمان‌های ناایمن در نظر گرفته شده و اینطور نیست که از برخی شاخص‌ها چشم پوشی شده باشد.

عباسی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران شاخص‌ها و استانداردهای سخت‌گیرانه درخصوص تشخیص ساختمان‌های ناایمن به کار گرفته است و در حال حاضر، همین تعداد ۱۱۹ ساختمان ناایمن در سطح شهر تهران وجود دارد.

انگیزه زاکانی از عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن معلوم نیست

این عضو شورای تهران در پاسخ به این پرسش که چرا «علیرضا زاکانی» شهردار تهران از انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت، ممانعت می‌کند؟ گفت: من بعنوان یک عضو شورای شهر در جریان این موضوع، نیستم که چرا زاکانی لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر نمی‌کند.

عباسی اظهار داشت: بهتر است در این مورد از شهردار تهران، سوال پرسیده شود تا انگیزه ایشان از عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن مشخص بشود.

منطقه ۱۲ بیشترین ساختمان ناایمن را دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که تعداد ۱۱۹ ساختمان ناایمن تهران، تجاری هستند یا خیر؟ به بهارستان ایران، گفت: این تعداد از ساختمان‌های ناایمن شامل تجاری، آموزشی، صنعتی، بهداشتی و … می‌شود و در همه مناطق تهران، پراکنده هستند.

عباسی در پایان، بیان کرد: بیشتر ساختمان‌های ناایمن تهران در منطقه ۱۲ تهران قرار دارند.

منبع: بهارستان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر