کد خبر: 148858
A

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران: با لایحه دریافت هزینه نگهداشت قبور در کمیسیون خدمات شهری مخالفت می کنیم/ شهرداری تهران باید به سازمان بهشت زهرا کمک کند

«مهدی پیرهادی» عضو شورای شهر تهران در گفتگو با سایت بهارستان ایران در پاسخ به این پرسش که در رسانه‌ها اخباری منتشر شده، مبنی براینکه، سازمان بهشت زهرا تهران، قصد دارد از بازماندگان اهل قبور، عوارض دریافت کند در این خصوص، چه اظهار نظری دارید؟ گفت: لایحه هزینه نگهداشت اهل قبور بهشت زهرا در شورای شهر تهران، مطرح نشده است و اگر چنین موضوعی در شورای شهر، مطرح شود ما در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با آن مخالف خواهیم بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران: با لایحه دریافت هزینه نگهداشت قبور در کمیسیون خدمات شهری مخالفت می کنیم/ شهرداری تهران باید به سازمان بهشت زهرا کمک کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «مهدی پیرهادی» عضو شورای شهر تهران در گفتگو با سایت بهارستان ایران در پاسخ به این پرسش که در رسانه‌ها اخباری منتشر شده، مبنی براینکه، سازمان بهشت زهرا تهران، قصد دارد از بازماندگان اهل قبور، عوارض دریافت کند در این خصوص، چه اظهار نظری دارید؟ اظهار داشت: وزارت کشور یک لیست را در اختیار شهرداری‌ها و شوراهای شهر سراسر کشور گذاشته است که شهرداری‌ها طبق این لیست، می‌توانند بابت کارهای خدماتی از مردم هزینه، دریافت کنند.

پیرهادی  افزود: یکی از موضوعاتی که در سنوات گذشته، هم مورد استفاده قرار گرفته، بهای خدمات شهرداری به شهروندان است که در شورای شهر، مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بیان کرد: تاکنون، لایحه هزینه نگهداشت اهل قبور بهشت زهرا در شورای شهر تهران، مطرح نشده است و اگر چنین موضوعی در شورای شهر، مطرح شود ما در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با آن مخالف خواهیم بود.

پیرهادی افزود: موضوعاتی از قبیل دریافت هزینه‌های خدماتی از شهروندان، نیاز به کار کارشناسی دارد و جوانب آن باید به دقت، مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که درخصوص اخذ هزینه نگهداشت اهل قبور از شهرداری تهران، داشته‌ام؛ متوجه شده‌ام که شهردار تهران با دریافت هزینه نگهداشت اهل قبور از بازماندگان متوفی، مخالف است.

شهرداری باید به بهشت زهرا کمک کند

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که سازمان بهشت زهرا برای تامین هزینه‌های خدماتی با مشکل مالی روبرو است اگر در شورای شهر، لایحه اخذ هزینه خدماتی از اهل قبور، تصویب نشود تامین هزینه‌های خدماتی بهشت زهرا چگونه خواهد بود؟ گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها ساماندهی و نگهداشت آرامستان‌ها است و شهرداری‌ها باید هزینه‌های آنها را پرداخت کنند.

پیرهادی در پایان، بیان کرد: شهرداری تهران باید به سازمان بهشت زهرا کمک کند تا این سازمان، بابت هزینه‌های خدماتی با مشکل روبرو نشود و بنده، بعنوان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تهران، مخالف دریافت هزینه نگهداشت اهل قبور از بازماندگان متوفی، هستم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر