کد خبر: 150515
A
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل:

استارلینک در قلمروی جمهوری اسلامی فعالیت غیرقانونی دارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل گفت: استارلینک با کمک دولت آمریکا فعالیت های غیرقانونی خود را در قلمرو جمهوری اسلامی ایران شروع کرده است. ایران این حق را برای خود محفوظ می دارد تا نسبت به هرگونه تهدیدی که در خصوص حاکمیت و تمامیت ارضی خود احساس نماید، اقدام کند.

استارلینک در قلمروی جمهوری اسلامی فعالیت غیرقانونی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در این کنفرانس گفت: برخی کشورهای هسته‌ای NPT را تنها برای کشورهای غیرهسته‌ای الزام‌آور می‌دانند و خود را مصون از اجرای آن می بینند. ایران بعنوان قربانی سلاحهای کشتار جمعی به همراه ملل صلح طلب قویا بر این باور است که تنها تضمین قطعی در برابر استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای نابودی کامل‌ و برگشت ناپذیر‌ آنهاست و تا تحقق آن هدف‌‌ کشورهای غیرهسته ای حق دارند تا در برابر استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای‌، تضمین های امنیتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، یک قدم اساسی برای خلع سلاح هسته ای و حفظ صلح و امنیت است.  استارلینک با کمک دولت آمریکا فعالیت های غیرقانونی خود را در قلمرو جمهوری اسلامی ایران شروع کرده است. ایران این حق را برای خود محفوظ می دارد تا نسبت به هرگونه تهدیدی که در خصوص حاکمیت و تمامیت ارضی خود احساس نماید، اقدام کند.

امیرعبداللهیان افزود: وضعیت فعلی برجام نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکاست. آمریکا باید اراده و قدرت تصمیم گیری برای جمع بندی مذاکرات طولانی انجام شده داشته باشد. ما برای تداوم کار تا رسیدن به جمع بندی توافق آماده هستیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر