کد خبر: 150571
A

مقتدایی: باید توطئه دشمنان در جدایی مردم از روحانیت خنثی شود

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیت باید مانند گذشته، بواسطه خدمت رسانی به مردم و تقویت ارتباط خود با جوانان، مانع تلاش‌های دشمنان در جهت جدایی اندختن میان مردم و روحانیت شوند؛ چرا که جدایی مردم از روحانیت، جدایی از دین را نتیجه خواهد داد.

مقتدایی: باید توطئه دشمنان در جدایی مردم از روحانیت خنثی شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مراسم افتتاحیه کمیسیون‌های دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای محترم استان‌های تهران، البرز و سمنان، صبح امروز در محل مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران، برگزار شد.

مقتدایی در این مراسم، با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت فاصله انداختن میان مردم و روحانیت، ابراز داشت: روحانیت باید مانند گذشته، بواسطه خدمت رسانی به مردم و تقویت ارتباط خود با جوانان، مانع تلاش‌های دشمنان در جهت جدایی انداختن میان مردم و روحانیت شوند؛ چرا که جدایی مردم از روحانیت، جدایی از دین را نتیجه خواهد داد.

وی افزود: سیره روحانیت و حوزه‌های علمیه از ابتدا این بوده است که برای ارشاد و هدایت مردم پیش قدم بوده‌اند و در مساجد، مراکز علمی و تبلیغی مختلف، با مردم ارتباط داشته و مسائل و احکام دین را به آن‌ها می‌آموخته‌اند و در خدمت رسانی به آنان پیش قدم بوده‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: مردم روحانیت را به خدمت رسانی و راهنمایی می‌شناسند و روحانیت نیز باید امروز همین مسیر را با برنامه ریزی محکم‌تر ادامه دهند تا ان‌شا الله توطئه دشمنان در جدایی مردم از روحانیت، خنثی شود.

 وی دین اسلام را یک دین اجتماعی ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: دین مقدس اسلام، ارتباط انسان با خدا را در نماز و روزه منحصر نمی‌کند؛ بلکه این ارتباط را به تمام مراحل زندگی بشر توسعه می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خدمت به خلق، یکی از مواردی است که در دین مقدس اسلام نسبت به آن تأکیدات فراوانی شده و یکی از عباداتی است که در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و ثواب زیادی نیز برای آن ذکر شده است.

وی حدیثی از امام حسن عسکری –علیه السلام- در خصوص جایگاه خدمت به خلق در اسلام را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: امام –علیه السلام می‌فرماید «خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ.» حضرت خدمت به خلق را در این روایت، در ردیف ایمان به خدا قرار داده است که نشان از جایگاه ویژه خدمت رسانی به مردم، در دین مبین اسلام دارد.

عضو جامعه مدرسین در پایان سخنان خود توضیحاتی از دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین ارائه کرد و اظهار کرد: دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با علمای البرز، سمنان و تهران، پنج کمیسیون دارد که امروز برگزار خواهند شد و نتایج آن‌ها در اجلاسیه فردا ارائه می‌شود.

شایان ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، دبیر دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین نیز، گزارشی از روند برگزاری کمیسیون‌ها و اجلاسیه 11 اسفند، ارائه کرد.

منبع: روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر