کد خبر: 150723
A

وزیر امور خارجه آمریکا: گزینه نشت آزمایشگاهی کووید ۱۹ از چین بسیار واقعی است

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که آمریکا نتوانسته منبع بروز ویروس کرونا را مشخص کند، گزینه نشت آزمایشگاهی "بسیار واقعی به نظر می‌رسد؛ ولی نهایی نیست".

وزیر امور خارجه آمریکا: گزینه نشت آزمایشگاهی کووید ۱۹ از چین بسیار واقعی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با مجله مطرح هندی India Today اظهار کرد: "بر مبنای تحقیقات فراوان، برخی نهادهای تایید می‌کنند که ویروس کرونا در اثر نشت آزمایشگاهی در اوهان پدید آمده است. دیگران معتقد هستند که احتمالا منبع آن جایی در بازار حیوانات در اوهان باشد. هیچ‌یک از نهادها نمی‌توانند ارزیابی نهایی را مطرح کنند. به این دلیل ما نمی‌توانیم با اطمینان به نفع هیچ‌یک از این گزینه‌ها موضع گیری کنیم. احتمال اینکه کووید ۱۹ در آزمایشگاه ساخته شده است، بارز است و بسیار واقعی، این در حالیست که این گزینه نهایی نیست".

وی در عین حال تاکید کرد که این مساله را می‌بایست به شکل جداگانه از اینکه آیا هر کشوری قصد داشته به شکل عمدی آن را در قالب اجرای برنامه سلاح بیولوژیکی خود منتشر کند یا نه، ارزیابی کرد.

این دیپلمات در پایان تصریح کرد: "تا جایی که من می‌دانم، هیچ‌یک از نهادهای ما مدرکی در تایید اینکه این امر بدین شکل بوده، پیدا نکرده‌اند".

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر