کد خبر: 151449
A

نیکى هیلى: باید در برابر ایران، روسیه و چین سختگیرانه‌تر باشیم

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و نامزد حزب جمهوری خواه در سخنانی در جمع مردم آیوای آمریکا گفته است ایالات متحده باید در صحنه جهانی برابر دشمنانش چون ایران، روسیه و چین سخت گیرانه‌ تر عمل کند و امنیت ملی را از اولویت‌های اصلی کشور قرار دهد.

نیکى هیلى: باید در برابر ایران، روسیه و چین سختگیرانه‌تر باشیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در جمع مردم آیوای آمریکا گفته است ایالات متحده باید در صحنه جهانی برابر دشمنانش چون ایران، روسیه و چین سخت گیرانه‌ تر عمل کند و امنیت ملی را از اولویت‌های اصلی کشور قرار دهد.

نیکی هیلی سفیر دولت تندروی ترامپ در سازمان ملل افزود: رهبری ایالات متحده مستلزم این است که در برابر دشمنانی مانند چین، روسیه و ایران سخت‌تر باشد و از متحدانش از جمله اوکراین حمایت کند.

این سیاستمدار آمریکایی برحمایت و کمک واشنگتن به اوکراین تاکید و تصریح کرد: اگر ما در جنگ روسیه با اوکراین پیروز شویم، پیامی به چین، ایران و کره شمالی و روسیه خواهد بود.

نیکی هیلی اضافه کرد: فکر می‌کنم آمریکا در حال حاضر بسیار پریشان به نظر می‌رسد، و وقتی حواس آمریکا پرت می‌شود، جهان از امنیت کمتری برخوردار است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از حزب جمهوری خواه آمریکا، پیش از این، در "کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار" (CPAC) هشدار داده بود که چین "قدرتمندترین و منضبط ترین دشمنی است که تا به حال با آن روبرو شده ایم" و «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به آن اجازه داده که هرگونه می خواهد با ما رفتار کند.

وی سپس با ضعیف خواندن سیاست خارجی بایدن در صحنه جهانی گفت: من قدرت آمریکا را در جهان بازمی گردانم. به عقیده این نامزد حزب جمهوری خواه که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل فعالیت می کرد، چین بزرگترین تهدیدی است که ایالات متحده با آن مواجه است.

وی پس از آنکه چین را قویترین دشمن آمریکا خواند، گفت باید پکن را مسئول بدانیم و اول از همه از کووید شروع کنیم.

اظهارات هیلی چند روز پس از سخنان بحث برانگیز «کریس رای» رئیس "اف‌بی‌آی" در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز است که گفت: کووید-۱۹ به احتمال زیاد از یک آزمایشگاه در چین نشت کرده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر