کد خبر: 151608
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۵۷؛

کاخهای جزیره کیش مهر و موم شد

آئین نامه جدید محاکمات انقلابی/ اجرای احکام دادگاههای انقلاب اسلامی متوقف شد. این تیتری است که در صفحه اول روزنامه اطلاعات ۴۴ سال قبل امروز شنبه ۲۶ اسفند سال ۱۳۵۷ مشاهده می شود. در این خبر آمده است که از این پس محاکمات زیر نظر شورای انقلاب و دولت انجام می گیرد. صادق قطب زاده هم در اجتماع عظیم طرفداران جمهوری و حجاب اسلامی اعلام کرده است که، انقلاب ایران ۱۶۰ هزار شهید و زخمی داده است. قطب زاده همچنین گفته است، نمایندگان گروههای مخالف می توانند از رادیو و تلویزیون استفاده کنند. انحلال دیوانعالی کشور و نظر آیت الله طالقانی درباره قانون اساسی جدید و متن و تصویری از پاکسازی دیروز شهر تهران توسط مردم بصورت خودجوش از دیگر خبرهای شاخص این روزنامه هستند‌. به صفحه سوم می رویم به خبری راجع به مهر و موم کاخهای جزیره کیش بر می خوریم

کاخهای جزیره کیش مهر و موم شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آئین نامه جدید محاکمات انقلابی/ اجرای احکام دادگاههای انقلاب اسلامی متوقف شد. این تیتری است که در صفحه  اول روزنامه اطلاعات ۴۴ سال قبل امروز شنبه ۲۶ اسفند سال ۱۳۵۷ مشاهده می شود. در این خبر آمده است که از این پس محاکمات زیر نظر شورای انقلاب و دولت انجام می گیرد. صادق قطب زاده هم در اجتماع عظیم طرفداران جمهوری و حجاب اسلامی اعلام کرده است که، انقلاب ایران ۱۶۰ هزار شهید و زخمی داده است. قطب زاده همچنین گفته است، نمایندگان گروههای مخالف می توانند از رادیو و تلویزیون استفاده کنند. انحلال دیوانعالی کشور و نظر آیت الله طالقانی درباره قانون اساسی جدید و متن و تصویری  از پاکسازی دیروز شهر تهران توسط مردم بصورت خودجوش از دیگر خبرهای شاخص این روزنامه هستند‌. به صفحه سوم می رویم به خبری راجع به  مهر و موم کاخهای جزیره کیش بر می خوریم که متن کامل این خبر به شرح زیر می باشد:

photo_2023-03-17_14-29-29

بندرعباس - صبح دیروز دکتر گرجی استاندار استان ساحلی و آیت الله حسین حقانی نماینده اعزامی امام خمینی در استان ساحلی، آیت الله امینی نجف آبادی  و آیت الله مسعودی خمینی با یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ملی به جزیره کیش  رفتند. در کیش وسایل موجود در کاخهای چهار گانه شاه سابق، رضا پهلوی، نخست وزیر و وزیر دربار سابق صورت برداری و درهای کاخ مهر و موم شد. چند هتل بزرگ ۴۰۰ اتاقی، پانصد ویلای مدرن، کاخها و ساختمانهای متعدد جنبی آن، قایقهای متعدد فوق مدرن شاه سابق که با موتور جت کار می کنند، وسایل کازینو که هر دستگاه  از ماشینهای قمار آن تا ۱۲ میلیون تومان ارزش دارد همگی در اختیار نیروهای انقلاب اسلامی است. 

photo_2023-03-17_14-31-25

نماینده امام در پاسخ این سوال که در آینده از این همه تاسیسات مهم و گرانقیمت جزیره چه استفاده ای خواهد شد گفت؛ پیشنهاد من این است که با کسب اجازه از امام خمینی یک دانشگاه علوم دریایی در کیش تاسیس شود و ویلاها و هتل ها و خانه های سازمانی نیز مورد استفاده استادان و دانشجویان قرار گیرد. 

در جزیره کیش ۵ دستگاه اتمی تبدیل آب دریا به آب شیرین و تعداد زیادی نیروگاه بسیار قوی برق وجود دارد اما تا به حال مردم بومی جزیره از آنها بی بهره بوده اند که بدستور استاندار ترتیبی داده شد که از این وسایل به نفع همگان استفاده شود.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر