کد خبر: 16519
A

دکتر جهانگیری: ایران از حضور شرکت های اسلواکی برای سرمایه گذاری استقبال می کند

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک همکاری های ایران و اسلواکی در جهت توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد و گفت: تهران و براتیسلاوا برای تعمیق و گسترش روابط اقتصادی نیازمند تشکیل کمیسیون همکاری های مشترک در سطح وزرا هستند تا زمینه های همکاری،‌شناسایی و موانع موجود برطرف شود.

دکتر جهانگیری: ایران از حضور شرکت های اسلواکی برای سرمایه گذاری استقبال می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در دیدار "پیتر پلگرینی" معاون نخست وزیر اسلواکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی در بخش صنعتی با چکسلواکی سابق داشته است و این سابقه مثبت در روابط اقتصادی دو کشور در کنار ظرفیت های موجود می تواند زمینه توسعه مناسبات اقتصادی میان ایران و اسلواکی را فراهم کند.

 معاون اول رییس جمهور با اشاره به تبادل هیات های عالی رتبه و سفرهای اخیر مقامات دو کشور، افزود: این سفرها می تواند نقش موثری در توسعه و تقویت روابط دو جانبه داشته باشد و امیدوارم سفر شما منجر به تحول جدی در روابط دو کشور و توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی شود.

 وی با اشاره به اینکه برخی موافقت نامه های پایه مورد نیاز همکاری های دو کشور تا کنون به امضا رسیده است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم مسائل بانکی میان دو کشور را به سرعت حل و فصل کنیم چرا که روابط بانکی پیشنیاز توسعه روابط تجاری و اقتصادی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر