کد خبر: 16785
A

هشدار سازمان ملل درباره "وضعیت امنیتی وخیم" افغانستان

بر اساس گزارش سازمان ملل درباره وضعیت افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور همچنان وخیم است و نبرد میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان که در سال ۲۰۱۶ به اوج رسیده بود، در سال ۲۰۱۷ همچنان ادامه یافته است.

هشدار سازمان ملل درباره "وضعیت امنیتی وخیم" افغانستان

دیده بان ایران -  سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود گفته، وضعیت افغانستان در کل رو به وخامت بوده و این سازمان در جریان یک سال حدود ۲۴۰۰۰ رویداد امنیتی را ثبت کرده که این آمار، افزایش پنج درصدی را نسبت به سال  ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است در حالی که ۵۰ درصد از رویدادهای امنیتی در پنج ولایت جنوبی و شرقی افغانستان رخ داده اما افزایش فعالیت‌های گروه طالبان در شمال و شمال شرقی افغانستان، نمایانگر توسعه جغرافیای جنگ در افغانستان است.

طیق اعلام سازمان ملل، نیروهای وابسته به گروه تروریستی داعش حضور خود را در ولایت‌های ننگرهار، کنر و نورستان افغانستان حفظ کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که باوجود عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغانستان، نیروهای داعش دوباره به مناطق خود برگشته‌اند.

به گزارش بی.بی.سی، افراد مسلح وابسته به داعش چهارشنبه گذشته به بیمارستان نظامی سردار محمد داوود در کابل حمله کردند که در این حمله ۳۰ نفر کشته و بیشتر از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده، نیروهای امنیتی افغانستان همچنان با چالش‌های قابل توجهی از جمله ظرفیت عملیاتی مواجه هستند.

سازمان ملل همچنین تصریح کرده که کاستی در زمینه‌های فرماندهی و کنترل، رهبری و تدارکات و سطح فرسایش بالا، تاثیر قابل توجهی بر روحیه، استخدام و پایداری این نیروها داشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر