کد خبر: 20955
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

عملیاتی شدن تهیه جهیزیه زوج های جوان، توسط مساجد در ماه رمضان

معاونت امور فرهنگی مساجد: بحث جوانسازی مساجد در اولویت ما قرار داشته و اعتقاد داریم اگر جامعه این فضا را بوجود بیاورد؛ مساجد، بهترین مرکز تربیت نسل جدید، خواهند بود.

عملیاتی شدن تهیه جهیزیه زوج های جوان، توسط مساجد در ماه رمضان

دیده بان ایران: معاون امور فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در نشست خبری دهه تکریم و غبار روبی مساجد در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع تهیه جهیزیه زوج های جوانان توسط مساجد، از ماه رمضان سالجاری عملیاتی خواهد شد و امیدوار هستیم که هر مسجد بتواند حداقل یک جهیزیه برای زوج ها تهیه کند.

به گزارش دیده بان ایران، "حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی" در حاشیه این نشست و با توجه به فرا رسیدن دهه تکریم و غبار روبی مساجد، گفت: بایستی مردم بیشتر به مسجد توجه کنند و ظرفیت های آن را دریافت کنند.

وی افزود: در ایام دهه تکریم و غبار روبی مساجد، بهانه ای است که پتانسیل های مغفول مساجد را بیشتر معرفی کنیم و مساجد پایگاه های همه کارهای دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و این مساجد هستند که می توانند این کارها را جهت دهند و هدایت کنند.

این مقام مسوول در ادامه گفت: این مساجد بودند که توانستند انقلاب اسلامی را بوجود آورند و در آن زمان، نوجوانان و جوانان زیادی در مساجد تربیت شدند و حدود 97 درصد شهدا ما در جنگ تحمیلی، از بچه هایی بودند که در مساجد حضور داشتند و مدیریت اقتصادی آن دوران، توسط مساجد اداره شد.

کرمی با اشاره به اهداف راهبردی مساجد، گفت: تلاش ما بر این بوده است که نگاه ها را به سمت اهداف راهبردی مساجد ببریم و فعالیت های انجام گرفته ما در این سال ها یک نگاه بلند مدت و راهبردی بوده است.

جوانسازی مساجد در اولویت است

وی اظهار داشت: بحث جوانسازی مساجد در اولویت ما قرار داشته و اعتقاد داریم اگر جامعه این فضا را بوجود بیاورد؛ مساجد، بهترین مرکز تربیت نسل جدید، خواهند بود.

معاون امور فرهنگی مساجد در ادامه گفت: 200 مسجد در شهر تهران مجری طرح پیوند مساجد و مدارس هستند و تعداد 94 مسجد از این تعداد، مجری طرح اعتکاف دانش آموزی هستند و این موضوع در ساختن شخصیت نوجوانان تاثیر گذار است.

کرمی با اشاره حضور بانوانان در مساجد، بیان کرد: جمعیت قابل توجهی از نماز گذاران جامعه، بانوان هستند و در گذشته زمینه برای حضور حداکثری بانوانان در مساجد فراهم نشده بود ولی در حال حاضر برای پذیرش و حضور حداکثری آنها در فضای مساجد، اقدامات ما عملی و شروع شده است.

وی در ادامه گفت: آمار نماز جماعت در نوبت صبح در 1300 مسجد برگزار می شود و مراکز پر تردد در سطح شهر را شناسایی و اقداماتی انجام داده ایم که در سطح شهر، مسجدی وجود نداشته باشد که در پایان اقامه نماز، درب آنها بر روی مردم بسته شود.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: مساجد محل حل منازعات اجتماعی و محل پاسخگویی به نیازهای جامعه است که می تواند بصیرت افزایی جامعه را ارتقاء دهد.

تهران از نظر فضای مساجد، فقیر است

کرمی با اشاره به کمبود مساجد در شهر تهران، اظهار داشت: دفتر خیرین مسجد ساز در شهر تهران تاسیس شده است و این شهر، با توجه به میزان تراکمی که دارد؛ فقیرترین شهر از نظر تعداد مساجد است.

وی در این خصوص در ادامه یادآور شد: با کمک خیرین و همت مردم، خلأ فضای آموزشی در مساجد برطرف شده است و اینک وقت آناست که مسأله مسجد سازی در اولویت قرار بگیرد و نباید فراموش کنیم که مساجد مرکز تربیت صحیح فرزندان ماست و بیش از هر زمان دیگری برای ترویج دین، به مسجد نیاز داریم.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به نقش مسجد در تهیه جهیزیه زوج های جوان، گفت: موضوع تهیه جهیزیه زوج های جوانان توسط مساجد، از ماه رمضان سالجاری عملیاتی خواهد شد و امیدوار هستیم که هر مسجد بتواند حداقل یک جهیزیه برای زوج ها تهیه کند.

 

خبرنگار: سجاد صفری 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر