کد خبر: 23347
A

دولت مصر: والدینی که برای فرزندان خود نام خارجی بگذارند، زندانی می شوند

دولت مصر روز سه شنبه تهدید کرد، شهروندان مصری که اسامی خارجی بر فرزندان خود بگذارند به زندان محکوم می شوند.

دولت مصر: والدینی که برای فرزندان خود نام خارجی بگذارند، زندانی می شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پارلمان مصر امروز /سه شنبه/ با برگزاری یک نشست مشورتی کمیته پیشنهادات تصمیم گرفت برای آن دسته از والدین این کشور که اسامی خارجی و عمدتا غربی بر فرزندان خود می گذارند، مجازات زندان تعیین کند.

براساس این گزارش، از این پس انتخاب اسامی خارجی همچون 'مارک'، 'سام' و یا 'لارا' برای شهروندان این کشور ممنوع می شود.
بدیر عبدالعزیز، یکی از نمایندگان پارلمان 588 عضوی مصر با پیشنهاد این طرح به هیات رییسه و کمیته پیشنهادات آن اعلام کرد که نامگذاری اسامی آمریکایی و اروپایی موجب فاصله گرفتن مردم این کشور از هویت واقعی شان شده است.
روزنامه ایندیپندنت مصر نیز در در گزارشی نوشت: افزایش نامگذاری با اسامی غیر مصری و غیر اسلامی موجب شده تا جامعه به تدریج و به طور کامل یک هویت غربی بگیرد که این موضوع برای آینده فرهنگی و سیاسی مصر بسیار خطرناک است.
این گزارش به نقل از عبدالعزیز آورده است: طبق طرح جدید پارلمان مصر متخلفین از این قانون تا 6 ماه زندانی می شوند و یا در ازای آن باید 270 دلار آمریکا جریمه شوند.
این نماینده افزود: استفاده اسامی غربی نه تنها برای تلفظ شهروندان عرب زبان دشوار است بلکه افزایش تکرار این اسامی در جامعه مصر موجب بروز تغییرات بحرانی در سطح جامعه خواهد شد.
یادآوری می شود در سال 2014 (1393) دولت عربستان سعودی نیز یک فهرست 50 موردی از اسامی خارجی را برای استفاده شهروندان خود ممنوع اعلام کرده بود._ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر