کد خبر: 24692
A
دیده بان ایران از انتخاب شهردار مشهد گزارش می دهد؛

شش فردی که احتمال دارد شهردار مشهد شوند

نام هایی چون غلامحسین مظفری، شهریار آل شیخ؛ عنایت کلایی، طاهر موهبتی، تقی زاده خامسی، محمد رضا اخوان عبداللهیان برای جایگزینی سید صولت مرتضوی مطرح شده اند.

شش فردی که احتمال دارد شهردار مشهد شوند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران:توریست پذیرترین شهر ایران به زودی یک شهردار جدید خواهد داشت. او بر صندلی کسی تکیه خواهد زد که پس از قالیباف سیاسی ترین شهردار ایران بود. از ریاست ستاد استان های کاندیداهای ریاست جمهوری تا سخنرانی های داغ و آتشین در محافل سیاسی. خودش می گوید عملکردم در شهر مشهد خوب بوده است اما رای مشهدی ها چیز دیگری را نشان داد پیروزی 15 بر صفر یعنی خداحافظی با شورای شهر قبلی و سید صولت مرتضوی رفت! شهرداری که سیاسی بودنش در شهر  پایتخت مذهبی ایران بیشتر از هر چیزی به چشم می آمد.

‎با تغییر آرایش سیاسی شوراهای کلانشهرها گمانه زنی ها درباره شهرداران جدید شهرهای مطرحی همچون تهران و مشهد به  بحث های داغ در رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده است و نام های متفاوتی برای سکانداری این 2 کلانشهر مطرح می شود.

‎نام هایی چون غلامحسین مظفری، شهریار آل شیخ؛ عنایت کلایی، طاهر موهبتی، تقی زاده خامسی، محمد رضا اخوان عبداللهیان برای جایگزینی سید صولت مرتضوی مطرح  شده اند.

‎1- غلامحسین مظفری

‎ غلامحسین مظفری فرماندار اسبق نیشابور، عضو هیات مدیره بانک تجارت، مستشاردیوان عالی کشور، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از نیشابور، دکترای مدیریت که بیشتر مورد حمایت جریان اعتدال، کارگزاران و اصول گرایان معتدل است.

‎2- شهریار آل شیخ

‎کارشناس ارشد مدیریت از مدیران سرمایه گذاری دوره شهرداری پژمان، عضو هیئت مدیره چندین شرکت سرمایه گذاری و نمایشگاهی از وی به عنوان رییس اتاق فکر اصلاح طلبان  و از چهره های برنامه ریز شهری است.

‎3- طاهر موهبتی

‎معاون فعلی برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت است. از وی به عنوان نیروی موثر وزارت بهداشت حسن قاضی زاده هاشمی نام می برند موهبتی متولد سال 48  و اصالتا خراسانی است. وی عضو هیات مدیره شرکت خانه سازی ایران و عضو شورای راهبردی طرح تحول سلامت است. از دیگر سوابق وی معاونت شریف زادگان وزیر دولت اصلاحات بوده است

‎4- عنایت کلایی

‎عنایت کلایی، فارغ التحصیل مقطع دکترای اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد و یکی از فعالین سیاسی اصلاح طلب مشهد است که ریاست ستاد دانشجویان مهندس موسوی در مشهد رادر انتخابات سال 88 نیز بر عهده داشته است. وی در سال های اخیر به عنوان یکی از پژوهش گران اقتصادی شاخص شهر مشهد به شمار می رود و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد و از مشاوران وزارت رفاه  است.

‎5- محمد رضااخوان عبداللهیان

‎مدیر کل راه و شهرسازی خراسان،  رییس سابق سازمان نظام مهندسی خراسان و از گزینه متخصصین و نزدیک به اصول گرایان است.

‎در سوابق مهندس اخوان علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه می توان به یک دوره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، عضو فعال بسیج ادارات ، عضو شورای عمران بسیج مهندسین خراسان رضوی و دبیر فنی ستاد عتبات عالیات استان نیز اشاره کرد.

‎6- قاسم تقی زاده خامسی

‎قاسم تقی زاده خامسی را بیشتر با مدیریتش در دوران مدیریت غلامحسین کرباسچی به عنوان شهردار تهران می شناسند. تقی زاده خامسی تمام این دوران را در معاونت های حساسی چون شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی و خدمات شهری سپری کرد. هر چند مقاطعی نیز به عنوان رئیس هیات مدیره سازمان های زیباسازی، میادین میوه و تره بار، پارک ها و فروشگاه های شهروند نیز فعالیت داشته است.

‎قاسم تقی زاده خامسی در سال ۱۳۳۴ متولد شد. لیسانس خود را در رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه نیویورک امریکا گرفت و پس از بازگشت به ایران در دانشگاه امیرکبیر موفق به اخذ فوق لیسانس مهندسی خاک و پی شد. همچنین گواهی مدیریت شهری را نیز از توکیوی ژاپن دریافت کرد. تقی زاده هم اکنون عضو انجمن بتون امریکا و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر