کد خبر: 32155
A

سعید شیرکوند استعفا کرد/ رییس سابق حج، گزینه جایگزین

سعید شیرکوند، معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعفا کرد و قرار است رییس پیشین سازمان حج و زیارت جایگزین وی شود.

سعید شیرکوند استعفا کرد/ رییس سابق حج، گزینه جایگزین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ، «شیرکوند» که بیشتر چهره‌ای شناخته شده در اقتصاد است، همزمان با ریاست محمدعلی نجفی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مقام معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی این سازمان حاضر شد و تا روز سه‌شنبه که استعفا کرد، این مسؤولیت را به مدت ۵ سال همچنان برعهده داشت.

او پیش از آن، مدیرکل دفتر اقتصاد کلان وزارت امور اقتصاد و دارایی در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ و همچنین معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی به مدت چهار سال در فاصله سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ بود.

اخبار غیررسمی اما تایید شده، حاکی از انتصاب سعید اوحدی - رییس پیشین سازمان حج و زیارت و مشاور اقتصادی اسحاق جهانگیری در عراق - بر این مسند است.

سعید اوحدی که از سال ۹۲ با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست سازمان حج و زیارت را به عهده داشت، در سال ۹۴ پس از پشت سر گذاشتن بحران فاجعه منا به دنبال دریافت حکم مشاوره از اسحاق جهانگیری این سازمان را ترک کرد.

او تحصیلکرده‌ی رشته‌ی مهندسی برق از آمریکا است که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای هشت سال به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد. اوحدی بنیانگذار شرکت «عمره‌ی سعادت» بود که عملیات اجرایی عمره را به عهده داشت و مسؤول بستن تمام قراردادهای اسکان، پرواز و تغذیه‌ی زائران با شرکت‌های سعودی بود.

او در سازمان سیاحتی بنیاد مستضعفان و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز، مسؤولیت هایی داشت و عضو هیات مدیره‌ی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) بود. اوحدی از جمله گزینه های مطرح شده پیش از انتصاب زهرا احمدی پور و علی اصغر مونسان برای ریاست این سازمان نیز بود.

حکم معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای سعید اوحدی ازسوی علی اصغر مونسان هنوز رسما منتشر نشده است. 

مهمترین رویکردی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای این معاونت مهم ترسیم کرده، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در بخش گردشگری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، اصلاح قوانین و مقررات موجود و توسعه حمایت‌ها و مشوق‌های قانونی، اعطای تسهیلات یارانه‌دار، تدوین ضوابط و مقررات مربوط به بخش، تدوین برنامه‌های توسعه‌ای، تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، ایجاد مناطق نمونه گردشگری، سازماندهی و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد و امور مجامع، حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، برگزاری نمایشگاه‌های معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر