کد خبر: 33570
A

استاندار البرز: زمینه کاهش واردات شکر درالبرزفراهم شده است

استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های بالای تولیدی این استان گفت: زمینه کاهش واردات شکر به کشور توسط برخی صنایع بزرگ استان البرز فراهم شده است.

استاندار البرز: زمینه کاهش واردات شکر درالبرزفراهم شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد علی نجفی روز چهارشنبه در بازدید از پالایشگاه غلات شهرستان ساوجبلاغ افزود: پالایشگاه غلات زر با تولید فروکتوز حرکتی جدیدی در نوآوری صنعت داشته که می تواند واردات شکر به کشور را محدود کند.
وی گفت: پالایشگاه غلات استان البرز یکی از آرزوهای صنعت بود که به همت گروه صنعتی و پژوهشی زر محقق شد.
نجفی افزود : توجه به دانش روز و به کارگیری نیروهای دانش محور را از جمله ویژگی های بارز گروه زر است .
وی همچنین راه اندازی نخستین پالایشگاه غلات کشور توسط گروه صنعتی زر را نمود همت و آرزوهای دست یافتنی خواند و تشریح کرد: وقتی مجموعه ای به عنوان اولین مطرح می شود، یعنی یک خلأ را پرکرده است، در حال حاضر کشور های دیگر سازنده این دستگاهها هستند ولی این کارخانه در کمتر از یه دهه توانسته صادر کننده شیرین کننده ها به خارج باشد .
وی درادامه ضمن تأکید بر صادرات محوربودن گروه زر گفت : با توجه به ظرفیت ها و پتانسیلهایی که در گروه زر وجود دارد انتظار داریم در حوزه صادرات غیرنفتی حضور پررنگ تری از این گروه را شاهد باشیم.
رئیس هیأت مدیره گروه دانش بنیان زر نیز در خصوص دستاورد این پالایشگاه غلات گفت: به همت جوانان سخت‏کوش این مرزوبوم در این پالایشگاه، محصول های فروکتوز55 «High Fructose55» به روش آنزیمی، با ارزش افزوده بالا تولید و به 20 کشور دنیا صادر می شود.
مرتضی سلطانی گفت : امروز محصولات تولیدی پالایشگاه غلات زر توانسته است ایران را به یکی از مدعیان این صنعت تبدیل کند که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، دوشادوش شرکتهایی نظیر بازار منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.
وی بهره جستن از دانش فنی روز دنیا و قرار گرفتن در مسیر صنعت دانش بنیان در کنار اتکا و اعتماد به نیروی متخصص داخلی را از جمله ویژگی های بارز گروه زر خواند و گفت: گام نهادن در مسیرِ صنعت دانش بنیان با اتکا به نیروی متخصص داخلی دستاوردی چون توقف واردات این محصول به بازارهای کشور را به ارمغان آورده و صدور محصولات با ارزش افزوده بالا را در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی کشور رقم زده است.
وی اظهار داشت: این دستاورد تنها بخشی از ظرفیتهای مگاپروژه پالایشگاه غلات زر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی است، طرح‏های توسعه ای این پروژه ملی ضمن ایجاد فرصتهای شغلی پایدار و مویرگی تأثیرات ملموسی را در حوزه صادرات از خود به جای خواهد گذاشت.
در ادامه این نشست مدیرعامل هلدینگ و عضوهیات مدیره شرکت زرنام به طرح مشکلات این واحد تولیدی پرداخت و گفت : اولین دغدغه این واحد تامین گاز آن می باشد.
محسن امینی ضمن اشاره به راه اندازی پروژه عظیم دیگر در این واحد تولیدی افزود: واحد کانفکشنری (تولید کننده کیک و کلوچه) این شرکت که در دی ماه راه اندازی خواهد شد 3 ونیم لیتر تامین سوخت باید داشته باشد که نیاز به مساعدت اداره گاز شهرستان را دارد.
وی بحث راه دسترسی ، حذف عوارض توسعه فضای سبز و احداث پارکینگ و حذف ناظران پروانه ساختمانی را از دیگر درخواست های این واحد تولید دراین نشست بیان کرد.
استاندار البرز وهیات همراه ضمن بازدید از شرکت زرماکارن و زرنام از شرکت گل فریز که واحد تولیدی انجماد میوه وسبزیجات، آبمیوه ، روغن زیتون و بسته بندی صنایع غذایی است ، بازدید کرد .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر