کد خبر: 34828
A

فرماندار ورامین: با استفاده از فناوری های نوین می توان کسب و کار را رونق بخشید

فرماندار ورامین گفت: توسعه فناوری های نوین به ویژه در حوزه آی تی مسئولان را در رونق بخشیدن به کسب و کار یاری می رساند.

فرماندار ورامین: با استفاده از فناوری های نوین می توان کسب و کار را رونق بخشید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: ایجاد فرصت های شغلی پایدار در سایه رونق اقتصادی در کسب و کار میسر می شود و برای توسعه فعالیت های تولید کنندگان باید از تمامی ابزارهایی که پیشرفت های علمی در اختیار افراد قرار می دهد استفاده کرد.
وی بیان کرد: اشتغال آفرینی با استفاده از ظرفیت های ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از برنامه هایی است که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و در دولت دوازدهم نیز با جدیت پیگیری می شود لذا در شهرستان ورامین نیز که از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم در این زمینه برخوردار است باید این فعالیت با جدیت دنبال شود.
وی اظهار کرد: ورامین علاوه بر زیرساخت های مناسب در زمینه فناوری اطلاعات ، از متخصصین مجربی در این حوزه برخوردار است که می توانند در توسعه فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی باعث رونق فعالیت های تولیدی شود.
یوسفی تصریح کرد: شهرستان ورامین با شاخصه هایی که در اختیار دارد می تواند به عنوان پایلوت شهر هوشمند در استان تهران معرفی شده و با تجهیز یکی از ادارات و نهادها نظیر شهرداری به وسایل و ابزارهای هوشمند و طراحی نرم افزاهای برای تلفن های همراه هوشمند ، خدمات عمومی را بر بستر اینترنت به مردم ارائه دهند.
وی حذف تردد مردم به ادارات ، ارائه خدمات شفاف به مردم ، جلوگیری از بروکراسی اداری و جلوگیری از تخلفات احتمالی را از مهمترین مزیت های هوشمند سازی ادارات و نهادها اعلام کرد.
فرماندار ورامین با تأکید بر راه اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان ورامین افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی شهرستان ورامین قابلیت تبدیل شدن به محصولاتی را دارند که ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشاورز و تولید کننده می کند.
وی گفت: شهرستان ورامین سالانه 350 هزار تن صیفی جات تولید می کند که این محصول به دلیل عمر کوتاه در نگهداری ، توسط برخی از دلالان با قیمت بسیار اندک از کشاورز خریداری می شود تا جایی که در برخی از مواقع ، تولید کننده ترجیح می دهد به دلیل هزینه های بالا، از برداشت آن صرف نظر کند.
یوسفی گفت : صیفی جات ورامین را می توان با استفاده از فناوری های نوین ، به صورت خشک شده وارد بازار مصرف کرد تا ضمن کمک به سلامت مردم ، ارزش افزوده سرشاری نصیب کشاورزان و تولید کنندگان این بخش شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر