کد خبر: 36071
A

رئیس کمیته ملی المپیک : سطح همکاری های ورزشی تهران و سئول افزایش می یابد

رئیس کمیته ملی المپیک روز چهارشنبه در دیدار سفیر کره جنوبی در تهران بر افزایش سطح همکاری های ورزشی تهران و سئول تاکید کرد و گفت:با این رویکرد تعاملات بین نهادهای ورزشی دوکشور شکل جدیدتری به خود می گیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک : سطح همکاری های ورزشی تهران و سئول افزایش می یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از کمیته ملی المپیک؛ کیومرث هاشمی در محل این کمیته خطاب به 'سئول کیم سئو هونگ' به سطح تعاملات ایران و کره جنوبی در زمینه های سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و به ویژه ورزشی اشاره کرد و افزود: همچنین کره ای ها در زمینه برگزاری میزبانی بازی های آسیایی و المپیک و دیگر مسابقات جهانی جزو کشورهای موفق بوده و بدون تردید این کشور بار دیگر میزبان موفقی در بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ خواهد بود.
وی ادامه داد:کاروان ورزشی ایران نیز برای حضور در بازی های المپیک زمستانی تاکنون موفق به کسب چهار سهمیه 2نفر در بخش مردان و 2نفر در بخش زنان شده است و امید می رود این تعداد به 5 سهمیه افزایش یابد و اسکی بازان کشورمان عملکرد خوبی در این بازی ها داشته باشند .
بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸از 20بهمن ماه تا 6اسفندماه امسال در شهر پیونگ‌چانگ کره جنوبی برگزار خواهد شد.
این نخستین المپیک زمستانی است که در کره جنوبی و سومین دوره آن در آسیا برگزار می‌شود.
رئیس کمیته ملی المپیک به سفیر کره جنوبی درباره تنظیم تفاهم نامه قهرمانان گفت: با این تفاهم نامه می توان در دانشکده های ورزشی و یا دوره های مدیریت ورزشی این کشور حضور یافت و امیدواریم در این زمینه ارتباط و تعامل خوبی بین نهادهای ورزشی این دو کشور داشته باشیم.
سفیر کره جنوبی نیز در ادامه از افزایش سطح تعاملات و همکاری کمیته ملی المپیک ایران با المپیک کشورش قدردانی کرد و افزود:بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در آرامش کامل می شود و امیدوارم کاروان ایران بتواند در این رقابت ها نتیجه خوبی بگیرد زیرا که از نزدیک پیست های دیزین و شمشک را دیده ام.
سئو هونگ گفت:2 سال به عنوان سفیر کشورم در ایران حضور دارم و در این مدت هر چند رقابت هایی نظیر تکواندو با نام سفیر کره در ایران برگزار شده است اما اهداف بزرگتری داریم و یکی از آنها افزایش تعاملات فرهنگی،ورزشی و توریستی بین تهران و سئول است.
وی اظهار امیدواری کرد که کمیته های المپیک این دو کشور بتوانند با برگزاری نشست ها و کنفرانس های مشترک ورزشی علاوه بر بهره مندی از تجارب یکدیگر در این زمینه تعامل خوبی داشته باشند.
سفیر کره جنوبی در تهران اظهار کرد :سفارت کره جنوبی آمادگی دارد چند روز قبل از اعزام به بازی های المپیک زمستانی میزبان کاروان اعزامی ایران باشد و حتی جهت تسریع در گسترش فعالیت های فرهنگی و ورزشی نشست هایی با حضور نمایندگان این دو کشور برگزار شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر