کد خبر: 37029
A

انتقاد از استاندارد دو گانه اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری در برخورد با دوپینگ

رکابزن آلمانی نحوه برخورد با دوپینگ مثبت کریس فروم قهرمان تور دوچرخه سواری ووئلتا را استاندارد دو گانه و یک رسوایی دانست.

انتقاد از استاندارد دو گانه اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری در برخورد با دوپینگ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز شنبه تارنمای خبری هرالد، میزان داروی سالبوتامول در نمونه آزمایش کریس فروم قهرمان چهار دوره رقابت های تور دو فرانس در جریان مسابقات او در تور ووئلتا اسپانیا دو برابر حد مجاز بوده است. با این حال این نتیجه مثبت تلقی نشده و رکابزن 32 محروم نشده است. اما او باید توضیح رضایت بخشی برای آزمایش خود ارائه کند، در غیراین صورت علاوه بر محرومیت عنوان قهرمانی ووئلتا را نیز از دست می دهد.
رکابزن بریتانیایی سومین دوچرخه سواری است که در یک سال قهرمانی دوگانه توردوفرانس و ووئلتا اسپانیا را از آن خود کرد.
فروم رکابزن تیم اسکای هرگونه تخلفی را رد کرد و گفت اطلاعات لازم را در اختیار اتحادیه بین المللی قرار می دهد.
تونی مارتین رکابزن آلمانی از استاندارد دوگانه اتحادیه بین المللی در برخورد با پرونده فروم انتقاد کرد.
مارتین که چهار عنوان قهرمانی جهان را در تایم تریل مردان در کارنامه دارد، افزود: سایر رکابزنان در شرایط مشابه بلافاصله محروم می شدند. اما اتحادیه بین المللی به فروم و تیم او اجازه داد برای این شرایط خود توضیح دهند.
وی گفت: من عصبانی هستم. این یک رسوایی است. دستکم او نباید اجازه حضور در رقابت های قهرمانی جهان در ماه سپتامبر را می یافت.
این رکابزن 32 ساله معتقد است فروم در جامعه دوچرخه سواری از موقعیت ویژه ای برخوردار است که او را از هر مجازاتی مصون نگه می دارد.
مارتین گفت که واکنش ملایم اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری به نقض دوپینگ فروم، ضربه بزرگی به مبارزه با دوپینگ است.
وی رویکرد اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری را غیرحرفه ای، ناعادلانه، غیرشفاف و بی نتیجه توصیف کرد.
پت مک کواید رئیس سابق اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری نیز دوپینگ کریس فروم را فاجعه ای برای دوچرخه سواری بیان کرد.
مک کواید ایرلندی که از سال 2005 تا 2013 ریاست این نهاد را به عهده داشته است، گفت که برای فروم بسیار سخت است که از محرومیت اجتناب کند.
وی گفت: نمی دانم چطور فروم می تواند بگوید من بر اساس قوانین بازی کردم و هیچ قانونی را نقض نکردم. واقعیت این است که او قانون را نقض کرده است. نمونه دارو در آزمایش او دو برابر حد مجاز است. فروم باید بیگناهی خود را ثابت کند.
انتشار خبر دوپینگ فروم، باعث افزایش فشار بر تیم اسکای شده است. به گفته مک کواید تیم اسکای بیشترین بودجه را در دوچرخه سواری دارد. این تیم از امکان برخورداری از متخصصان و پزشکان و امکاناتی که بسیاری از تیم ها استطاعت آن را ندارند، بهره مند است.
برایان کوپلند سرمربی تیم بحرین مریدا نیز معتقد است تا زمانی که پرونده دوپینگ فروم در حال رسیدگی است، او باید از مسابقات کنار بنشیند.
کوپلند گفت شرکت در مسابقات در حالی که پرونده ادامه دارد، ضربه بدی به وجهه عمومی دوچرخه سواری می زند.
ورزشی**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر