کد خبر: 37796
A

طیار: دولت باید در پی یافتن راهکار عملی برای ایجاد اشتغال باشد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید در پی یافتن راهکار عملی و منطقی برای ایجاد اشتغال باشد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که صاحب ثروت‌های انسانی و طبیعی فراوانی هستیم. اگر در این کشور بیکاری معضل است باید دلیلش را در سوء مدیریت و فقدان برنامه جستجو کرد.

طیار: دولت باید در پی یافتن راهکار عملی برای ایجاد اشتغال باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، قرجه طیار ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به مسیحیان جهان، در نطق میان دستور امروز مجلس بیان کرد: مدیران فرسوده باید نوسازی شوند و مدیران بی‌انگیزه و غیرجهادی باید جای خود را به مدیران ارزشی و انقلابی بسپارند. مهمترین هدف دولت باید ایجاد اشتغال، رفاه و عدالت برای مردم باشد. جذب رضایت ملت بزرگ‌ترین سپر نظام در مقابل دشمنان است و بی‌عدالتی اقتصادی و فساد آفت نظام است. باید انقلابی فکر کرد و انقلابی برنامه‌ریزی نمود و جهادی عمل کرد.

وی در ادامه گفت: رفتار هنجارشکنانه رییس‌جمهور ماجراجوی آمریکا و دخالت‌های جنگ‌افروزانه وی در مسائل خاورمیانه را به شدت محکوم می‌نمایم. تلاش‌های مذبوحانه دولت و مجلس آمریکا در جهت تنگ کردن حلقه تحریم علیه دولت و ملت ایران صورت می‌گیرد و شاهد نقض آشکار حق حاکمیت دولت و مردم ایران برخلاف بندهای ماده ۲ منشور ملل متحد هستیم. آمریکا بداند ملت ما بر اثر تحریم‌های اقتصادی که به دنبال بهانه‌های واهی و بی‌اساس صورت می‌گیرد نه تنها از انقلاب و نظام فاصله نخواهد گرفت، بلکه با عزمی جزم‌تر بر اصول انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبر انقلاب پایداری خواهد کرد.

طیار در ادامه گفت: در چنین شرایطی که دشمنان انقلاب به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی و همچنین بسترسازی برای ایجاد مشکلات بین ملت و دولت هستند، هر عمل و برنامه‌ای که به نارضایتی مردم دامن زند همسویی با بدخواهان تلقی می‌شود.

نماینده مردم گنبدکاووس گفت: همگی می‌دانیم که ملت مظلوم ایران سال‌هاست هزینه پایداری در راه ارزش‌های انقلاب اسلامی را با تحمل بار سنگین تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی می‌پردازد. هر چند ذکاوت و بصیرت ایرانیان هر بار توانسته برای برون‌رفت از بن‌بست‌تراشی‌های غرب میسر شود ولی رعایت حال مردم به ویژه از نظر اقتصادی و معیشتی بر دولتمردان ضروری است. سال‌هاست شبه ابی‌طالبی که صهیونیست‌های آمریکایی علیه ملت مظلوم ما به راه انداخته‌اند با شکست‌ناپذیری ملت و رهیافت‌های هوشمندانه رهبر انقلاب همواره ناکام مانده‌اند. اکنون زمان آن است که نمایندگان محترم با تصویب لایحه مناطق آزاد از جمله مناطق آزاد اینچه‌برون در شهرستان گنبدکاووس و گشودن درهای مناطق آزاد به سوی کشورهای منطقه آسیای میانه، افق‌های نوینی را فراروی اقتصاد کشور به سوی بازارهای بکر بگشاید و منجر به عقیم شدن تحریم‌های ظالمانه صهیونیسم و امپریالیسم شود.

طیار در ادامه با اشاره به مشکل اراضی روستائیان و کشاورزان شهرستان گنبدکاووس با اداره منابع طبیعی، بیان کرد: این مشکل سبب رنجیدگی این مرزبانان غیور از رفتار دستگاه‌های دولتی گردیده است. منطقه ترکمن صحرا در زمان رژیم سابق به واسطه دست‌اندازی ارتشبدها و مقامات زمین‌خوار نظام ستمشاهی شاهد تعرض و تجاوز به زمین‌ها و غصب اراضی آنها بوده است و کوچک‌ترین اعتراض مردم به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌شد. متاسفانه مدتی است رفتار اداره منابع طبیعی که به عناوین مختلف و با سوء استفاده از فقر معلومات حقوقی روستاییان مبادرت به خرید زمین‌های روستاییان مظلوم و غالبا مرزنشینان می‌کند و رفتار دستگاه‌های رژیم پهلوی را در اذهان عمومی زنده کرده است. مردم ولی نعمت ما هستند، لازم است فورا تعدی به املاک روستاییان توسط اداره منابع طبیعی و مسئولان استانی پایان داده شود. در این راستا تا رسیدگی عادلانه توسط یک هیات بی‌طرف که مرکب از نمایندگان مردم و طرفین دعوا و کارشناسان خبره مستقل است، اجرای تمامی احکام صادره به حالت تعلیق درآید. دولت باید مسئولین محلی را به تکریم مردم و پرهیز از ایجاد تنش دعوت کند.

وی در پایان گفت: شایسته است در خصوص ادامه تصدی‌گری مسئولان بی‌ملاحظه تجدیدنظر شود. از وزیر راه و شهرسازی نیز تقدیر می‌کنم چرا که ایشان به دنبال ملاقات حضوری، دستور اجرایی شدن راه‌آهن گرگان ـ گنبد و بجنورد ـ مشهد که در دولت‌های گذشته مصوب شده بود و چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد را از صندوق توسعه ملی دادند. اجرای این طرح با اعتبار سالیانه شاید ۵۰ سال زمان نیاز دارد اما دستور انقلابی دکتر آخوندی مبنی بر استفاده از صندوق توسعه ملی تنها راه عملی شدن این راه‌آهن است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر